Hond achtergelaten met tweedegraads brandwonden vindt hoop

WAARSCHUWING: Foto’s bevatten gevoelige inhoud.

Een jonge hond die nu Annie heet, werd als zwerfhond gevonden in Massachusetts. Ze was bedekt met tweedegraads brandwonden, dus ze kon niet ver gelopen hebben na het oplopen van die verwondingen. Ze had ook een halsband en een riem, maar geen identificatieplaatjes of microchip. Het lijkt er dus op dat iemand haar in de steek heeft gelaten nadat ze verbrand was.

Annie’s redders zijn nog steeds onzeker over haar verleden, maar ze doen alles wat ze kunnen om ervoor te zorgen dat haar toekomst rooskleurig is. Gered worden heeft waarschijnlijk haar leven gered.

Verbrande hond bij zwembad
screenshot, cbsnews.com

Burned and Alone

Annie, die waarschijnlijk een Beagle mix is, had tweedegraads brandwonden over 20% van haar lichaam. Er waren brandwonden op haar gezicht, nek, schouders, benen en buik. Ambtenaren denken dat de brandwonden zijn veroorzaakt doordat iemand heet water over haar heen heeft gegoten. De Animal Rescue League van Boston nam Annie op en behandelde haar brandwonden.

“Mijn eerste interactie met Annie was, het was echt hartverscheurend,” zei Mike DeFina, de communicatiemedewerker van de Animal League. “Om haar in die toestand te zien en te zien dat ze dringend hulp nodig had, ze had dringend hulp nodig.”

GERELATEERD: Ernstig verbrande hond wordt eerste die revolutionaire behandeling ontvangt

De redding probeerde Annie’s eigenaar te vinden zonder geluk. De meeste verloren honden worden binnen 24 uur opgeëist, maar niemand heeft nog gebeld over Annie. Haar eigenaars kunnen degenen zijn die haar kwaad hebben gedaan en in de steek hebben gelaten, maar de autoriteiten willen geen overhaaste conclusies trekken.

Annie de verbrande hond

“Het zijn niet alleen de brandwonden, maar ook het achterlaten,” zei Lt. Alan Borgal van de Animal Rescue League. “Dit is een zeer wrede verlating.”

Ambtenaren ontvingen bewakingsbeelden van een Burger King op Route 1 in de buurt van waar Annie werd achtergelaten, maar ze zijn nog niets te weten gekomen over haar misbruiker. Slechts één brandwond is ongelooflijk pijnlijk, dus het is hartverscheurend om te bedenken hoeveel lijden Annie heeft doorstaan.

Op zoek naar de toekomst

Tijdens haar uitgebreide herstel in Tufts Veterinary Emergency Services, heeft Annie grote vooruitgang geboekt. Ze is sindsdien teruggekeerd naar het opvangcentrum in Dedham, Massachusetts. Ze rent graag rond in de speeltuin van het asiel, dus iedereen is optimistisch over haar genezingsproces.

Verbrand gezicht van een hond van dichtbij
screenshot, cbsnews.com

“Uiteindelijk is de hoop dat we een nieuw huis voor haar vinden waar ze geliefd en verzorgd zal zijn,” zei DeFina.

GERELATEERD: Ernstig verbrande Pit Bull trotseerde de kansen en houdt nu van het leven

Annie zal niet ter adoptie worden aangeboden totdat ze meer tijd heeft gehad om te herstellen. In de tussentijd vraagt de redding om donaties om haar verzorging te financieren, het lopende onderzoek te ondersteunen, en geld te verzamelen voor toekomstige noodgevallen zoals die van Annie.

Als u informatie heeft over Annie’s verleden, kunt u contact opnemen met ARL Law Enforcement op (617) 426-9170 ext. 110 of cruelty@arlboston.org; of de politie van Norwood op (781)-440-5100. Annie verdient gerechtigheid voor alles wat ze heeft meegemaakt.

Featured Image: Facebook