Verwelkte hond die moest worden rondgereden, komt naar voren als een ‘ware schoonheid’

Honden hebben het ongelooflijke vermogen om ons leven met immense vreugde te vullen, waardoor het ondoorgrondelijk is hoe sommige individuen deze weerloze dieren met zo’n wreedheid kunnen behandelen. Helaas zijn verwaarlozing, misbruik en verlating realiteiten waar honden dagelijks mee te maken hebben. Het personeel van Animal Haven, een opvangcentrum in New York, is geen onbekende in dergelijke gevallen, maar ze waren niet voorbereid op wat er op hen afkwam. Twee jonge vrouwen ontdekten een hond die was achtergelaten onder de Manhattan Bridge en brachten hem snel naar het asiel. De aanblik van de hond liet het personeel vol ongeloof achter.

De Dodo/Facebook

Hij was ernstig ondervoed en in een erbarmelijke toestand, waardoor zijn overlevingskansen in twijfel werden getrokken. Desalniettemin besloot het team ervoor te zorgen dat deze hond zijn weg naar een betere toekomst vond. Voordat ze bij Animal Haven aankwamen, hadden de meelevende meisjes hem in warme dekens gewikkeld, een bewijs van de vriendelijkheid die nog steeds in de wereld aanwezig is. Naast hun aanvankelijke daad van vriendelijkheid, werd de zorg voor de hond toevertrouwd aan de toegewijde handen van het personeel en de vrijwilligers van Animal Haven.

De Dodo/Facebook

De hond, Timmie genaamd, was vel over been, maar begon tekenen van mobiliteit te vertonen. Deze veerkracht verraste het personeel van het asiel, maar vervulde hen ook met hoop dat Timmie niet snel zou opgeven. Een spoedbezoek aan de dierenarts bevestigde de grimmige realiteit van Timmie’s toestand, wat wijst op tekenen van langdurig misbruik en verwaarlozing. Volgens de prognose moest Timmie minstens een maand onder medische zorg blijven.

Timmie’s reis naar herstel was langzaam maar gestaag. Hij werd ondersteund door uitzonderlijke dierenartsen, het zorgzame personeel van het asiel en gulle donateurs die bijdroegen aan zijn medische kosten. Na 36 dagen in het ziekenhuis werd Timmie ontslagen, het begin van zijn herstelreis, hoewel hij nog een lange weg te gaan had.

Toen hij terugkeerde naar Animal Haven, werd Timmie hartelijk begroet, maar hij bleef niet lang in het asiel. Zijn verhaal, gedeeld op Facebook, trok talloze adoptieaanvragen aan, waarbij Allison naar voren kwam als de ideale match. Onder haar hoede verbeterde Timmie niet alleen fysiek, maar begon hij ook emotioneel te genezen en herwon hij zijn vreugdevolle geest.

De Dodo/Facebook

Timmie’s leven nam een positieve wending en na enkele weken met Allison te hebben doorgebracht, werd hij officieel een ‘pleeggezin’. Op de dag van adoptie bracht Allison Timmie terug naar Animal Haven, waar het personeel extatisch was om te zien hoe ver hij was gekomen. Ze waren enorm trots op de transformatie die hij had ondergaan sinds de dag dat hij werd binnengebracht.

Bekijk de onderstaande video om Timmie’s reis te zien. We zijn meer dan dankbaar voor deze redding en happy end.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!