Top 5 gigantische hondenrassen

Er is veel om van te houden over gigantische hondenrassen, van hun indrukwekkende aanwezigheid tot hun zachte persoonlijkheden. Hun unieke uiterlijk en kenmerken trekken “oohs” en “ahhs” aan, ongeacht waar ze naartoe gaan. Als je op zoek bent naar een grote hond met een nog groter hart en je afvraagt wat is het grootste hondenras, de volgende honden zijn zo gigantisch als ze worden.

Hier zijn de top 5 gigantische hondenrassen:

Duitse Dog

Ondanks dat hij oorspronkelijk werd gefokt om op zwijnen te jagen, is de Duitse dog de belichaming van ‘zachte reus’. Duitse Doggen kunnen 28 tot 32 centimeter lang zijn en wegen overal van 110 tot 175 pond. Daarmee is het geen verrassing dat ’s werelds langste hond in feite een Duitse dog is!

“Een absoluut enorm beest, ze staan echter ook bekend om hun zeer kalme en vaak dopey aard. Helemaal niet wat je zou denken!” zegt Dr. Patrik Holmboe, hoofddierenarts voor Cooper Pet Care. “Een Duitse dog kan een geweldige gezinshond zijn.”

Geïnteresseerd in een Duitse Dog? Neem contact op met de Great Dane Club of America voor meer informatie. Je kunt ook vragen stellen bij de Great Dane Owners Support Group op Facebook.

twee duitse doggen
George, een 11 maanden oude Duitse dog, houdt van zijn knuffeltijd met zijn beste maatje Lucas. © Heather Galo

Engels Mastiff

Engelse Mastiffs, of gewoon Mastiffs, zijn een oud hondenras dat geliefd is om hun loyaliteit en moed. De enorme Mastiff kan 120 tot 230 pond wegen en 27 tot 30 centimeter lang zijn.

Omdat Mastiffs pas op 3-jarige leeftijd volledig fysiek en mentaal volwassen worden, zegt Dr. Patrik: “Een Mastiff vereist absoluut veel meer training en toewijding om ervoor te zorgen dat je een goed aangepaste en sociale hond hebt.”

Interesse in een Engelse Mastiff? Neem contact op met The Mastiff Club of America voor meer informatie. Of bekijk de Engelse Mastiff Owners Facebook Group om vragen te stellen.

Engels Mastiff Dog Sitting
Dit oude hondenras vereist een aantal supergrote hondenvoerbakken en heeft een dagelijkse wandeling nodig. Een Engelse Mastiff genaamd Zorba was de zwaarste hond gemeld door Guinness Book of World Records, met een gewicht van 343 pond. Neemt©adogslifephoto / Getty Images op

Sint Bernardus

De direct herkenbare Sint Bernardus is vermoedelijk ontstaan tussen 1660 en 1670, afkomstig uit de Westelijke Alpen tussen Italië en Zwitserland, of de “Grote Sint-Bernardpas”. Dit lieve, kolossale ras kan tot 180 pond wegen en 25 tot 27 centimeter lang zijn.

Dr. Patrik zegt dat ze “bekend staan om hun enorme omvang, die vaak groter lijkt vanwege hun enorme vacht, en hun rol in reddingswerk.”

Interesse in een Sint Bernardus? Neem contact op met de Saint Bernard Club of America voor meer informatie. U kunt ook lid worden van verschillende Facebook-groepen over de Sint Bernardus, zoals het Sint-Bernardusforum, de Sint-Bernardusliefhebbersgroep of de Groep Sint-Bernardbezitters.

De geliefde Sint Bernard is te zien in boeken (zoals Peter Pan) en films zoals Beethoven. ©Catherine Ledner / Getty Afbeeldingen

Newfoundland

Newfoundlanders zijn een ras met grote botten dat bekend staat als “buitengewoon kalm en vriendelijk”, zegt Dr. Patrik. Deze zachte lieverds kunnen tot 150 pond wegen en 26 tot 28 centimeter lang zijn. Naast het feit dat ze gigantisch groot zijn, hebben Newfoundlanders dikke, lange jassen die van pas komen voor hun favoriete tijdverdrijf – zwemmen!

Geïnteresseerd in een Newfoundlander? Neem contact op met de Newfoundland Club of America voor meer informatie. Er zijn ook verschillende Facebook-groepen over de Newfoundlander, zoals the Newfoundland Dog Owners &Lovers-groep, het Newfoundland Dog Owners Forum en de Newfoundland Dog Lovers for Non-Snobbish Owners.

Newfoundlander hond zit tegen witte achtergrond
Dit is een groot ras met de grootste Newfoundlander ooit met een gewicht van 260 pond en een afmeting van 6 voet van neus tot staart. ©Heidi Harting / EyeEm / Getty Afbeeldingen

Ierse wolfshond

De Ierse wolfshond is een groot, beminnelijk ras met een duidelijk uiterlijk: een sterke bouw, pezige vacht en een lang gezicht. Deze relaxte en intelligente honden kunnen 32 tot 34 centimeter lang zijn – ongeveer 7 voet op hun achterpoten! — en wegen tot 180 pond. De AKC erkent dat de Ierse Wolfshond bekend staat als het hoogste hondenras (hoewel het Guinness World Record op dit moment in handen is van Zeus, de Duitse Dog).

Als je een gigantische knuffelmaatje wilt en voldoende ruimte hebt om volledig aan hun woonbehoeften te voldoen, zijn dit de beste gigantische hondenrassen voor jou. Een extra grote hond heeft veel voer, enorme bedden, stevig speelgoed en misschien zelfs talloze kwijlen slabbetjes nodig! Lees meer over het temperament en de zorg van elk ras om uw perfecte match te vinden.

Geïnteresseerd in een Ierse Wolfshond? Neem contact op met de Irish Wolfhound Club of America voor meer informatie. Je kunt ook lid worden van de Irish Wolfhound Friends &Addicts-groep op Facebook.

Ierse Wolfshond zit op een groen gras
Ierse Wolfshond: Weet je wat er nog meer groot is aan de Ierse Wolfshond? De staart. Keon de Ierse Wolfshond heeft het record voor langste staart op 30,2 inch. ©Ashva / Getty Afbeeldingen