Toen ze een vastgebonden hond vonden, was ze op zoek naar voedsel in een zak met afval

Stel je voor dat je in de steek wordt gelaten, vastgebonden en aan je lot wordt overgelaten, worstelend om voedsel te vinden in een zak met afval. Dat was de hartverscheurende realiteit voor Lisa, een kleine hond van gemengd ras die in vreselijke toestand werd aangetroffen door Sabine en haar team. Mensen waren bang voor Lisa’s uiterlijk en liepen langs haar heen, maar Sabine en de vrijwilligers van de Little Steps Matter-reddingsgroep wisten dat ze haar moesten helpen. Ondanks dat ze getuige waren van veel leed in hun werk, bracht het vinden van Lisa hen tot tranen. Ze was er zo vreselijk aan toe, en het was zo harteloos om te weten dat iemand haar zo ongevoelig was om haar te dumpen zoals ze deden, brak hun hart.

Naar YouTube

Het was duidelijk dat Lisa’s toestand niet iets was dat van de ene op de andere dag gebeurde. Ze was wreed achtergelaten, vastgebonden zodat ze niet achter haar baasjes aan kon rennen toen ze haar in de steek lieten. Het reddingsteam bracht haar snel naar de dierenkliniek, waar werd ontdekt dat Lisa ernstig uitgedroogd was, aan schurft leed en kanker in een vroeg stadium had. Ze moest in de kliniek aan het infuus blijven om aan haar herstel te beginnen.

Op de tweede dag in de kliniek vertoonde Lisa al tekenen van verbetering. Ze had meer energie en begroette haar redders blij, kwispelend met haar staart. Na vijf dagen mocht Lisa de kliniek verlaten en naar een onderduikadres gaan, waar ze aanvankelijk overweldigd werd door de genegenheid die ze kreeg. De liefde en zorg die ze van haar redders kreeg, gaven haar hoop en een glinstering in haar ogen, en ze begon uit haar schulp te kruipen.

Naar YouTube

Lisa genoot van haar eerste bed en voelde zich steeds meer op haar gemak in haar nieuwe omgeving. Ze begon te wandelen en kwam snel aan, waarbij haar vacht begon terug te groeien. Het was geweldig om haar gelukkig te zien, te zien spelen en van het leven te genieten.

In slechts drie weken tijd werd Lisa kankervrij verklaard en waren de pijn en het lijden van haar verleden eindelijk achter haar. Na een maand met haar redders was ze sterk genoeg om andere honden in het opvangcentrum te ontmoeten. Hoewel het in het begin overweldigend voor haar was, waren de andere honden zachtaardig voor nieuwkomers, en Lisa voelde zich al snel goed thuis.

Naar YouTube

Lisa bloeide op tot een speelse, zachtaardige en liefhebbende hond, die genoot van avonturen zoals rennen op het strand, zwemmen met haar vrienden en graven in het zand. Nu ze ongeveer een jaar oud is en volgroeid, kan Lisa in het begin een beetje verlegen zijn, maar ze stelt zich snel open en heeft zoveel liefde en vreugde te geven.

De wonderhond is nog steeds beschikbaar voor adoptie, maar we hebben er vertrouwen in dat ze snel haar eeuwige thuis zal vinden. Als je geïnteresseerd bent in het adopteren van Lisa of iemand kent die dat is, bezoek dan de website van Little Steps Matter door hier te klikken. Bekijk de onderstaande video om getuige te zijn van Lisa’s ongelooflijke redding en volledige transformatie. Je zult niet geloven hoe ze er nu uitziet!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!