TERUGROEPEN: Brokjes vrijwillig getrokken na monstertests positief voor salmonella

Victor is een bedrijf dat “super premium dierenvoeding” levert aan honden. Zelfs de meest populaire hondenvoermerken kunnen echter te maken krijgen met kwaliteitsproblemen. Toen een monster van het voedsel van dit bedrijf positief testte op Salmonella, riep Victor het vrijwillig terug om ervoor te zorgen dat al zijn klanten veilig bleven.

Als uw hond Victor hondenvoer eet, blijf dan lezen om erachter te komen of het pakket dat u heeft is aangetast.

Victor Hondenvoer

Wat werd teruggeroepen?

Victor herinnerde zich een lot van de Victor Super Premium Hondenvoer High-Pro Plus. De betrokken producten hadden de Kavelcode 1000016385 en de houdbaarheidsdatum 30-4-2024. U vindt de partijcode-informatie op de achterkant van de tas. De partij omvatte 644 kisten hondenvoer, die allemaal zakken van 5 pond waren.

Er zijn momenteel geen gemelde ziekten die verband houden met deze terugroepactie. Het bedrijf werd zich bewust van het probleem nadat het ministerie van Landbouw van South Carolina een willekeurige steekproeftest had uitgevoerd.

Victor High-Pro Plus

Salmonella risico voor honden en mensen

Salmonella kan veel ongewenste symptomen bij honden veroorzaken, waaronder koorts, misselijkheid, braken, anorexia, diarree en buikpijn. Als uw hond anders in goede gezondheid verkeert, zou hij geen probleem moeten hebben om te herstellen, maar geen enkele hond zou het ongemak moeten voelen dat gepaard gaat met deze symptomen. Bovendien kunnen honden met Salmonella de bacteriën doorgeven aan mensen en andere dieren.

Mensen kunnen Salmonella gemakkelijker oplopen dan honden en ze delen vergelijkbare symptomen. Als u bent blootgesteld aan de bacteriën, kunt u diarree, koorts, maagkrampen, braken en hoofdpijn ervaren. In de meeste gevallen kan Salmonella verdwijnen zonder behandeling, maar de symptomen kunnen tot een week duren.

Duitse herder in water

Wat te doen met het teruggeroepen voedsel

Retailers en distributeurs wordt gevraagd om het teruggeroepen voedsel onmiddellijk uit hun schappen te halen. Het voedsel mag aan niemand worden verkocht of gedoneerd. Als klanten in het bezit zijn van het teruggeroepen voedsel, moeten ze het voedsel weggooien op een manier dat geen dieren of kinderen er toegang toe hebben.

Alles wat het teruggeroepen voedsel heeft aangeraakt, zoals kommen en opslagcontainers, moet worden gewassen en ontsmet. Houd een oogje in het zeil voor ongewone symptomen bij de mensen en dieren van uw huishouden en als u zich zorgen maakt, neem dan contact op met een medische professional. Hoewel Salmonella in de meeste gevallen zonder behandeling kan verdwijnen, is het altijd beter om veilig te zijn dan sorry.

Als u nog vragen heeft over de terugroepactie, kunt u contact opnemen met Mid America Pet Food Consumer Affairs op info@mapf.com. U kunt ze ook bellen op 1-888-428-7544 van 8.00 tot 17.00 uur CT, van maandag tot en met vrijdag.

Uitgelichte afbeelding: Facebook