Senior Dog’s Eyes lichten op wanneer ze na 7 hartverscheurende jaren herenigd wordt met haar familie

Op 5-jarige leeftijd rende een hond genaamd Jazzy weg uit haar huis in Texas nadat ze schrok van vuurwerk. Haar familie zocht jarenlang, maar er waren geen waarnemingen van de weggelopen hond. Ondanks hun verwoesting hebben ze de hoop nooit verloren.

Zeven jaar nadat Jazzy vermist raakte, ontving haar familie het meest schokkende nieuws mogelijk. Een dierenasiel in Florida had Jazzy en de oudere hond was er slecht aan toe. Toch aarzelde jazzy’s familie nooit bij het nemen van een beslissing. Ze wisten dat ze hun harige familielid mee naar huis wilden nemen. Dat is ware liefde!

Hond gevonden na 7 jaar

De verrassing van je leven

Orange County Animal Services vond Jazzy verlaten in een hotelkamer in Orlando. Ze had artritis en kon nauwelijks lopen, en haar redders vermoedden dat ze ongeveer 9 of 10 jaar oud was. Ze maakten zich zorgen dat ze een tijdje vast zou zitten in het asiel, omdat de meeste mensen oudere honden over het hoofd zien, vooral die met gezondheidsproblemen.

Maar toen de redding haar opnam, hoorden ze dat ze een microchip had. Toen ze het scanden, ontdekten ze dat een man genaamd Kerry, die in Texas woont, de rechtmatige eigenaar van Jazzy is. Toen ze Kerry belden, onthulde hij dat Jazzy vijf jaar geleden was weggelopen en dat ze haar sindsdien niet meer hadden gezien. Ze is nu dus ongeveer 12 jaar oud.

Eigenaar die verloren hond aait

Toch gaf Kerry niet om haar leeftijd of haar gezondheidstoestand. Hij was gewoon blij om te weten dat zijn harige vriend veilig was en naar huis kon komen.

“We vertelden hen over haar gezondheidsproblemen, haar huidige toestand en we lieten hen weten wat hun opties waren. Ze aarzelden nooit. Kerry, de eigenaar van Jazzy, sprong een paar dagen later op een vliegtuig van Texas naar Florida en vandaag hebben we ze herenigd”, schreef Orange County Animal Services op Facebook.

Hond en mens herenigd

Verder gaan waar ze gebleven waren

De dierenopvang weet niet waar Jazzy al die tijd is geweest, maar ze weten dat ze haar familie nooit is vergeten. Toen ze Kerry zag, lichtte haar gezicht op. Ze rende naar hem toe alsof er geen tijd was verstreken omdat ze wist dat hij deel uitmaakte van haar familie.

“Het was een betraande reĆ¼nie en het was ongelooflijk om Jazzy tot leven te zien komen op de stem van haar eigenaar. Kerry was dolblij en overlaadde ons met verhalen over haar. En Jazzy kon haar ogen niet van hem afhouden. Ze likte zijn hand keer op keer en schoof haar lichaam zo dicht mogelijk bij hem. Na al die jaren herinnerde haar hart zich nog steeds en was eindelijk heel,” schreef Orange County Animal Services.

Hond en eigenaar bij kerstboom

GERELATEERD: “Vriend” vertelt vrouw dat haar hond is overleden, 2 jaar later krijgt ze een schokkend telefoontje

Nu is Jazzy terug in Texas en maakt het de verloren tijd goed. Ze loopt, eet en probeert zelfs te rennen. Het belangrijkste is dat ze zich erg geliefd voelt, iets wat ze waarschijnlijk het meest heeft gemist na al die jaren. Het is verbazingwekkend hoeveel een beetje liefde de hele houding van een hond ten goede kan veranderen.

“Onze medewerkers en vrijwilligers moeten elke dag hartzeer en liefdesverdriet doorstaan. Af en toe krijgen we echter zoiets te zien en het maakt elke minuut de moeite waard”, besloot de redding.

Verloren hond thuis

Uitgelichte afbeelding: Facebook