Rugbyteam van de middelbare school redt zwerfhond van plotselinge dood

De St. Plus X High School had hun praktijk op een nieuwe locatie toen er iets ongewoons gebeurde. Er verscheen een zwerfhond en hij kreeg snel een band met enkele teamleden. De onschuldige Pitbull dacht dat iedereen zijn vriend was, dus liep hij naar een nabijgelegen tuin om met wat honden te spelen. Maar helaas wilden die honden geen vrienden zijn en vielen ze hem aan.

De zwerfhond was misschien gestorven als de leden van het rugbyteam niet te hulp waren gesneld. Hij had een blik van verslagenheid in zijn ogen, maar toen mensen hem kwamen redden, zag hij voor het eerst sinds lange tijd weer een sprankje hoop.

Hond gered door rugbyteam

Middelbare scholieren te hulp

Rugbyteamlid Grant Stringfellow legde uit dat ze wisten dat de hond een zwerfhond was omdat hij vies was en op zoek was naar voedsel. Toch was hij, ondanks zijn ruwe vorm, erg vriendelijk voor de middelbare scholieren. Ze besloten hem Buster te noemen.

Toen herinnerde een ander teamlid genaamd Burke Battenfield zich hoe Buster wegliep om vrienden te maken met twee andere honden. De honden waren vastgeketend in een tuin en er was geen hek om het huis. In plaats van met Buster te spelen, vielen de twee honden hem aan, waardoor hij hulpeloos achterbleef.

Hond herstellende van aanval

“Hij had geen idee wat hij moest doen. Hij zag eruit alsof hij gewoon wachtte om te sterven,” zei Stringfellow.

Dus werkten de rugbyspelers samen om hem te hulp te schieten. Speler Hayden Llorens pakte een deken uit zijn vrachtwagen terwijl Battenfield een bak water pakte. Ze troostten Buster terwijl hij hevig bloedde en ze plaatsten foto’s van zijn toestand om om hulp te smeken. Vervolgens haastten ze Buster naar een 24-uurs nooddierenarts.

Zwerfhond gered

Welkom bij het team!

De toewijding van de studenten raakte de Animal Justice League, dus begonnen ze fondsen te werven om de medische zorg van Buster te dekken. Het zou echter moeilijk voor hen zijn om Buster op te nemen zonder een pleeggezin in de rij. Gelukkig stemde de familie van Stringfellow ermee in om de hond zonder aarzeling te verzorgen.

“Wat ze voor hem hebben gedaan, zal een ervaring zijn die ze de rest van hun leven zullen meenemen. Ze zullen weten welke beloning ze krijgen door iemand te helpen,” zei David Selby, Varsity Rugby Team Coach, over het team.

Buster met Rugby Team

Nu is Buster als een mascotte voor het rugbyteam. Ze hebben verschillende foto’s van hem in een shirt geplaatst naast de eindstand van hun wedstrijden. De laatste tijd heeft het team veel succes gehad, dus Buster is als hun geluksbrenger!

Animal Justice League heeft regelmatig updates geplaatst over de gezondheid van Buster. Na een maand ziet hij er gezonder en gelukkiger uit dan ooit. Het is onduidelijk of hij binnenkort ter adoptie zal gaan of dat iemand die hij kent hem zal adopteren, maar hoe dan ook, hij is zo’n gelukkige pup. Hij is omringd door zoveel mensen die van hem houden en hem steunen!

Pleeghond rugby score

H / T: fox26houston.com