Biker With A Heart Of Gold adopteert 18-jarige asielhond

Het verhaal van Julep komt maar al te vaak voor. De oudere Pitbull-achtige hond bevond zich eind februari onder de hoede van Humane Rescue Alliance (HRA) in Washington D.C. toen haar bejaarde eigenaar overleed.

Wat Julep onderscheidde – en reddingswerkers bang maakte voor haar toekomst – was het feit dat de gal met het witte gezicht 18 jaar oud is, de oudste hond die in de recente herinnering het HRA-asiel binnenging.

Het personeel was begrijpelijkerwijs bezorgd dat niemand bereid zou zijn om een hond van zo’n hoge leeftijd te adopteren. Het brak hun hart om te denken dat de zoete, chocolade Pibble misschien voorbestemd zou zijn om haar laatste dagen in een kennel door te brengen, verloren en verward over hoe haar voorheen gelukkige leven weggleed.

Als het niet voor een geweldige man genaamd Wayne Lerch was, zou dat heel goed kunnen zijn geweest hoe dit verhaal eindigde. Gelukkig zag Lerch het verhaal van Julep op de HRA Facebook-pagina en kwam in actie. De volgende ochtend stond hij voor de deur te wachten toen het asiel openging.

Lerch was er niet zeker van dat hij en Julep een match zouden zijn, dus nam hij voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat hij geen snelle beslissingen nam. De in leer geklede motorrijder met de stuursnor arriveerde op zijn motorfiets bij HRA, wetende dat het hem zou beletten Julep toen en daar mee naar huis te nemen.

Zie je, Lerch was nog steeds aan het bijkomen van de dood van zijn geliefde 11-jarige Pitbull, Jasmine in december. De twee hadden een speciale band en hij wilde er zeker van zijn dat dezelfde vonk er was met zijn volgende hond. Lerch vertelde TODAY.com dat zodra hij Julep ontmoette, hij het ‘meteen wist’. Blijkbaar vlogen de vonken over!

Wayne Lerch via Facebook

Nou, ze verschijnen in je leven wanneer ze dat zouden moeten doen. Iedereen, ontmoet Tootie, naar mijn Grootmoeder en tutti-fruttie. Ik wil Pinups for Pitbulls bedanken voor het helpen vinden van mijn geweldige metgezel.

Lerch fietste prompt naar huis en keerde terug met zijn auto. Toen de nieuwe beste vrienden samen het asiel uitliepen, was er geen droog oog in de kamer.  Alix John Tolley, woordvoerder van Humane Rescue Alliance zei:

“We zien veel happy endings en proberen niet te emotioneel te worden. Maar de combinatie van haar leeftijd en Wayne’s overduidelijke adoratie voor zijn nieuwe ‘oude dame’ liet ons in tranen achter.”

Al na een paar dagen samen is het duidelijk dat Lerch en Julep – die hij Tootie noemde naar zijn oma en het snoepje, Tutti Frutti (want Tootie is een traktatiehond!) – een perfecte match zijn. Miss Tootie heeft zich meteen in haar nieuwe huis gevestigd en Lerch heeft ontdekt dat haar aanwezigheid hem helpt te genezen van jasmine’s verlies.

Hij weet dat ze waarschijnlijk niet al te veel tijd samen zullen hebben, maar Lerch is van plan om het meeste uit elke seconde te halen. Voor nu is Tootie gezond, gelukkig en vol liefde, en hij is van plan om die liefde de rest van haar leven elke dag aan haar terug te geven!

“Ik kon haar niet nog een nacht in het asiel laten doorbrengen”, vertelde hij vandaag. “Ze redt me net zoveel als ik haar help.”

H/T naar Today.com
Uitgelichte afbeeldingen via Facebook/Humane Rescue Alliance