Reddingswerkers hadden geen idee wat er op hen afkwam en smeekten om hulp

Toen de opgewonden dieren voor het eerst naar hen toe begonnen te klauteren, konden reddingswerkers van de Braziliaanse SOS 4 Patas niet vertellen wat ze waren. Maar het was duidelijk dat de dieren hun hulp nodig hadden.

Naarmate ze geleidelijk dichterbij kwamen, realiseerden de vrijwilligers zich dat de pint-sized, zielige wezens eigenlijk puppy’s waren. Ze waren superklein en in absoluut vreselijke staat.

Puppy's verschijnen

Hun kleine formaat en de huidige conditie van hun huid maakten de reddingswerkers erg bezorgd om hun gezondheid en veiligheid. Ze besloten dat ze beter het gebied konden doorzoeken voor het geval er meer puppy’s, en mogelijk hun moeder, in de buurt waren en ook hulp nodig hadden.

Toen ze klaar waren met het begroeten van de eerste drie dappere kleine pups, volgden ze hen terug naar waar de rest van hun familie zich schuilhield. Het was duidelijk dat het hele gezin al een tijdje langs de weg woonde, verstopt in de struiken. Maar waar overleefden ze van? Wat aten en dronken ze? Toen de redders hen voedsel aanboden, schreeuwde elke kleine pup om hun deel te krijgen voordat ze het zo snel mogelijk naar beneden gooiden.

Familie

Vervolgens doorzochten de redders de struiken om te zien of er nog meer pups waren. Mama had zich de hele tijd diep in de bosjes verstopt. Daarna namen ze de hele familie mee terug naar het hoofdkwartier van SOS 4 Patas. Onmiddellijk werd iedereen onderzocht door een dierenarts en had de mogelijkheid om hun hongerige buiken te vullen met meer voedsel en water. Ze waren allemaal zo blij en dankbaar dat ze eindelijk veilig waren.

Transformatie

Terwijl de arme pups last hadden van ernstige schurft, waren ze nu op de perfecte plek om verzorging te krijgen. Vrijwilligers baadden mama en elk van haar pups zachtjes en begonnen met dagelijkse behandelingen om de huidmijten te doden. Binnen een paar dagen waren de veranderingen al zichtbaar in hun huid. Genezing was zeker aan de gang!

Twee weken later was hun huid helemaal schoon en helder. Kleine haartjes waren zelfs weer gaan ingroeien. De pups zagen er geweldig uit en waren op weg naar herstel. Spoedig, zouden deze prachtige baby’s klaar zijn voor adoptie.

Het is echt een wonder dat ze zelfs werden gevonden, laat staan dat ze nu een geweldig herstel doormaakten. Nooit meer hoeven ze zich af te vragen waar hun volgende maaltijd vandaan zal komen. En ze zullen alleen levens vol liefde kennen.

Je kunt hun verhaal zien en hun hele transformatie bekijken in de onderstaande video.

Uitgelichte afbeelding: YouTube