Orkaan Ian laat huisdieren en hun ouders gestrand achter in snel stijgend overstromingswater

De orkaan Ian scheurde bijna een week geleden door Zuid-Florida, maar de reddingspogingen gaan door nu het overgebleven overstromingswater nog steeds gebieden in de hele staat treft. Inwoners wachten tot het water zich terugtrekt terwijl het water op sommige plaatsen blijft stijgen.

Door de wijdverspreide, wekenlange stroomuitval, kunnen foto’s van mensen en hun dierbare huisdieren die gered worden nu pas gedeeld worden.

Honden worden gered

Helaas laten de meeste orkaanopvangcentra geen huisdieren toe, dus degenen die op het pad van een orkaan zijn, kunnen soms voor een ongelooflijk moeilijke beslissing komen te staan: in je huis blijven en de storm uitzitten met je harige familieleden, of toevlucht zoeken in een opvangcentrum en gedwongen worden je huisdieren achter te laten.

Gered door een luchtboot

Veel ouders van huisdieren denken misschien dat deze beslissing een no-brainer is, maar ze hebben zeker nog nooit te maken gehad met een levensbedreigende natuurkracht als Orkaan Ian. Het was een spectaculair sterke storm die net geen categorie vijf haalde. De impact van de harde wind en regenval was catastrofaal en veroorzaakte enorme verwoestingen, plus snel stijgend overstromingswater in de hele staat Florida.

Lokale gemeenschappen blijven echter samenkomen om voor hun eigen mensen te zorgen. Deze foto’s werden geplaatst op de Orange County, Florida Government Facebook Page en tonen bewoners en hun harige familieleden die in veiligheid worden gebracht.

Airboat

De Orange County Fire Rescue en de Sheriff’s Department blijven waterreddingen uitvoeren na orkaan Ian, omdat veel wegen onbegaanbaar blijven door overstromingen.

Hoewel asielen zich hebben voorbereid op een onvermijdelijke toestroom van dieren, zijn de middelen al beperkt doordat zoveel mensen niet meer in staat zijn om voor hun huisdieren te zorgen na de storm.

Hond redden

Zo veel huizen hebben zulke ernstige schade opgelopen dat de bewoners gedwongen zijn te vluchten terwijl ze een nieuwe woonplek zoeken of ergens anders verblijven terwijl ze de nodige reparaties uitvoeren.

Maar omdat zoveel mensen moeite hebben om huisdiervriendelijke accommodaties te vinden, lopen de lokale opvangcentra in Florida snel vol. Dit komt bovenop de huisdieren die gescheiden werden van hun families tijdens de storm.

Maar zelfs van ver weg kunt u helpen. Organisaties zoals de onze zamelen geld in voor de dieren die getroffen zijn door de orkaan Ian. U kunt hier klikken om een bijdrage te leveren en onze inspanningen te steunen om levensreddend voedsel en voorraden te sturen.

Saving Sheppard

Te midden van hartzeer en tragedie is het verheffend om te zien hoe gemeenschappen samenkomen om voor hun eigen mensen te zorgen.

Uitgelichte afbeelding: Facebook