Prinses Madeleine van Zweden adopteert verwaarloosde reddingshond

Zoals veel van haar familieleden is prinses Madeleine van Zweden een hondenliefhebber. Dus toen ze een schattige reddingshond zag die een thuis nodig had, kon ze het niet laten. Een voorheen verwaarloosde hond belandde in een asiel in Miami, Florida, en prinses Madeleine werd verliefd.

Madeleine en haar familie verhuisden in 2018 vanuit Zweden naar Florida. Ze reizen regelmatig terug naar Zweden om hun andere familieleden te zien, maar Florida is nu de plek die ze thuis noemen. Hun nieuwe pup is de tweede hond die zich bij de familie van prinses Madeleine voegt sinds ze in de Sunshine State is aangekomen.

Van onbemind tot verwend

De nieuwste aanwinst van de familie is een 3 jaar oude Havanezer genaamd Oreo. Voordat hij in het asiel aankwam, woonde Oreo in een huis waar hij bijna 24/7 buiten vastgebonden was, gedwongen om te lijden in de hitte van Florida. Toen Madeleine hem naar huis bracht, kon hij voor het eerst echte liefde ervaren.

Om de pup aan haar fans voor te stellen, postte Madeleine over hem op Instagram. In de post voegde ze twee foto’s van hem buiten toe, samen met een waar hij naast zijn nieuwe hondse broer en zus, Teddy, staat.

“Maak kennis met Oreo! Hij is een 3-jarige Havanezer, die we onlangs hebben geadopteerd uit een geweldig asiel in Miami. Daarvoor werd Oreo niet goed behandeld en was hij buiten vastgebonden, onder de elementen van Florida, voor het grootste deel van de dag en de nacht,” schreef Madeleine in het bijschrift.

Verschillende leden van de Zweedse koninklijke familie zijn hondenliefhebbers, zoals blijkt uit de reüniefoto van de familie uit 2021. De hond van de koning en koningin, Brandy, en de hond van de kroonprinses, Rio, kwamen op de foto.

Deel van de familie

Prinses Madeleine en haar man, Christopher O’Neill, hebben Teddy minstens sinds 2020, maar ze hebben hem pas in 2022 op sociale media geïntroduceerd. Gelukkig heeft de Goldendoodle Oreo snel geaccepteerd in zijn roedel en lijkt hij blij om een hondachtige broer te hebben.

“Vandaag, [Oreo] ons aan het lachen maken en laten zien wat een tedere en liefdevolle ziel hij heeft (en ja, Teddy en hij zijn totale maatjes die niet kunnen stoppen met spelen met elkaar)!” Prinses Madeleine schreef.

Het paar heeft ook drie kinderen (Leonore, Nicolas en Adrienne) die veel van de honden houden. Veel mensen reageerden op de Instagram-post van de prinses om haar te feliciteren met het adopteren van een hond. Hopelijk zal Oreo’s adoptie anderen eraan herinneren dat er altijd veel ongelooflijke reddingshonden zijn die op zoek zijn naar forever homes.

Uitgelichte afbeelding: Instagram