Monster dumpte zijn hond ‘nonchalant’ als afval en het werd allemaal op video vastgelegd

Beveiligingsbeelden legden een hartverscheurende scène vast in Tampa op de kruising van MacDill Avenue en Azeele Street, waar een 2-jarige Pit Bull-mix verlaten werd achtergelaten. Het incident, opgenomen door een camera op de parkeerplaats van Dr. Geoffrey Kwitko, vond plaats op woensdag 7 februari om ongeveer 7.45 uur. De video toont een chauffeur die aankomt, met de hond uitstapt en vervolgens haastig vertrekt zonder het dier.

“Tegen de tijd dat ik naar buiten stapte, waren zowel de auto als de hond verdwenen”, vertelde Kwitko. “Janeen was echter net aangekomen en zei dat ze de hond langs MacDill had gezien. Ik stelde voor dat we zouden proberen de hond te lokaliseren.”

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Fox 13 Tampa Bay News via YouTube-video

De Pit Bull-mix dwaalde slechts een blok verderop, maar het duurde een vol uur voordat Dr. Kwitko en zijn collega Janeen Ibrahim het vertrouwen van de hond wonnen. Kwitko uitte zijn ontgoocheling over de mensheid, vooral nadat hij getuige was geweest van dergelijke daden van verlating. “Als ik dit soort dingen zie, vermindert mijn vertrouwen in de mensheid met de dag”, klaagde hij. Ibrahim deelde haar verdriet en verklaarde: “Het is gewoon wreed om dat een dier aan te doen.”

Op donderdag 8 februari vervoerden ze de Pit Bull-mix van 60 pond naar de Humane Society of Tampa Bay, waar ze liefkozend Goldie werd genoemd, geïnspireerd door haar oogkleur.

“Het gaf ongelooflijk veel voldoening om deze hond een kans op een nieuw begin te bieden”, merkte Ibrahim op.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Fox 13 Tampa Bay News via YouTube-video

Sherry Silk, directeur van de Humane Society of Tampa Bay, merkte een alarmerende toename op van honden die illegaal in de steek worden gelaten of worden afgestaan door hun eigenaren. Diezelfde donderdag kwam er nog een verontrustend geval naar voren toen iemand twee honden ontdekte in een aquaduct langs de I-275, beide ernstig ondergewicht, waarvan er één niet kon staan. Silk veroordeelde een dergelijke onmenselijke behandeling van huisdieren en benadrukte:

“Het is onvoorstelbaar en absoluut onaanvaardbaar om huisdieren op deze manier in de steek te laten.”

De Humane Society speculeert dat Goldie in de steek werd gelaten omdat ze werd gebruikt voor de fokkerij en niet langer nodig was. Gelukkig verkeert Goldie in goede gezondheid en zal ze binnenkort beschikbaar zijn voor adoptie.

Dr. Kwitko vergroot het bewustzijn om verdere gevallen van verlating te voorkomen en hoopt dat de eigenaar van de auto zal worden herkend.

“Het achterlaten van een hond in het midden van de straat stelt hem bloot aan enorme risico’s”, merkte Kwitko op.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Fox 13 Tampa Bay News via YouTube-video

Het achterlaten van een dier is een misdrijf, met een mogelijke boete van maximaal $ 5,000 en mogelijk gevangenisstraf. Ibrahim beschreef Goldie als “een echt lieve hond, extreem bang en toch ongelooflijk zachtaardig en aanhankelijk.” Naar aanleiding van dit incident is een formele klacht ingediend bij Hillsborough County Animal Control.

Klik op de video hieronder om dit verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!