Mission Meow heeft een slimme (katachtige) benadering van fondsenwerving

Want reddingskatten verdienen ook je crowdfundinggeld.
Door Tamar Arslanian
missie miauw redding
Sally Williams is een dierenliefhebber met gelijke kansen, maar toen het erop aankwam haar tweede non-profitorganisatie op te richten, besloot ze de schijnwerpers te richten op kleine op katten gerichte organisaties. Maar hoe kun je dat het beste doen?

De meeste goede doelen ontvangen financiering via vier kanalen: individuele donateurs, subsidies, fondsenwervers en zakelijke donateurs. Williams’ eerdere ervaring leerde haar dat fondsenwervers vooraf geld vereisen en onvoorspelbaar waren. Subsidies voor op katten gerichte groepen namen af, terwijl het aantal aanvragers toenam. Het ontvangen van een gestage stroom van individuele donaties was geen gemakkelijke taak. Dat liet zakelijke donaties over.

Toen er een huisbrand uitbrak in een nabijgelegen gemeenschap, merkte Sally dat bedrijven zich aanmeldden om de slachtoffers te helpen. Als bedrijven effectief samenwerkten om een gezin te helpen, waarom dan niet een hele kattengemeenschap? Ze was bekend met individuele crowdfunding en was ervan overtuigd dat hetzelfde kon worden gedaan met bedrijven. Met behulp van deze innovatieve nieuwe benadering van fondsenwerving werd Mission Meow geboren.

Hoewel individuele donaties en inzamelingsacties nog steeds belangrijk zijn voor Mission Meow, maakt de aanpak van het coördineren van donaties van meer dan 200 bedrijven per jaar het echt uniek. Elke maand zal de organisatie fondsen bundelen om een andere kleine kattenorganisatie te helpen. Een donatie van meer dan $ 10.000 aan een lokale reddings- of val / castratie / reddingsgroep (TNR) kan levensveranderend zijn en de aankoop van een transportbusje, catio-constructie of de oprichting van een neonatale eenheid mogelijk maken.

Mission Meow trapt de donatie-inspanningen officieel af op 1 oktober met een lanceringsevenement in Catsbury Park in Asbury Park, New Jersey. Als eerste subsidieontvanger heeft Catsbury Park toegezegd het geld te gebruiken voor hun uitbreiding. Door de grootte van hun etalage meer dan te verdubbelen, kunnen ze medische isolatiekamers voor de katten creëren en de adoptieruimte aanzienlijk uitbreiden.

Mission Meow werd gevormd door een groep dierenactivisten die op zoek waren naar een innovatieve manier om liefdadigheidsdonaties aan op katten gerichte non-profitorganisaties te verhogen. Mission Meow heeft zakelijke partnerschappen nodig en donaties om haar missie te bereiken.

Vertel me een beetje over jezelf en hoe je liefde voor en dienstbaarheid aan dieren zich heeft ontwikkeld.

Ik vind het heerlijk om te zeggen dat ik gewoon zo geboren ben. Toen mijn moeder zwanger van me was, sliep onze kat, Sandy, op haar buik en nadat ik was geboren, in de wieg bij mij. Sandy was de hele tijd bij me en was de eerste katachtige liefde van mijn leven. Als pre-tiener begon ik de katten van mijn buurman te voeren en toen ik uiteindelijk alleen op pad was, had ik altijd minstens twee eigen katten.

Na een carrière van 25 jaar in de detailhandel, werd ik gediagnosticeerd met een paar auto-immuunziekten waardoor ik een carrièreswitch moest maken. Hoewel ik wou dat ziekte niet de reden was geweest, was het het beste wat me had kunnen overkomen. Ik werd asielvrijwilliger en socialiseerde katten op de dagen dat ik me goed voelde. Terwijl ik er was voor de katten, was het echt heel helend voor mij. Mijn werk met de katten in het asiel inspireerde me om te trainen als kattengedragsdeskundige en dierenreikibeoefenaar en leidde er uiteindelijk toe dat ik een non-profit oprichter en directeur werd. Ik heb momenteel vier fantastische katten: Jonesey, West, Henry en Jameson.

Je runde een succesvolle non-profitorganisatie, The Brodie Fund, die families van huisdieren met kanker hielp. Wat heeft je doen besluiten om te schakelen en Mission Meow te starten?

Het Brodie Fund had een ongelooflijke zes en een half jaar van het geven van de gift van tijd aan huisdieren die kanker bestrijden, maar leven in de wereld van huisdierkanker is erg moeilijk. Het sluiten van The Brodie Fund was ongelooflijk moeilijk omdat het mijn passie was geweest en heel hard nodig was, maar het was ook de bron van enorm verdriet en uiteindelijk een burn-out. Na een tijdje weg te zijn geweest van de non-profitwereld, belde mijn liefde voor het helpen van dieren me opnieuw en besloot ik me te concentreren op iets dat iets minder emotioneel uitputtend was.

Hoe ben je tot de beslissing gekomen om je non-profit te richten op katten?

Er zijn verschillende redenen waarom de focus op katten ligt, maar de belangrijkste is dat de kattengemeenschap onderbedeeld is. Er zijn zoveel ongelooflijke kleine katachtige non-profitorganisaties die geweldig werk doen met heel weinig financiering. Met mijn achtergrond in de wereld van kattengedrag en belangenbehartiging, wist ik dat ik mijn connecties kon gebruiken om een sterke raad van bestuur op te bouwen en geweldige zakenpartners te vinden.

Hoe werkt Mission Meow?

Mission Meow combineert een unieke crowdfundingformule voor zakelijke donaties met persoonlijke donaties en merchandise-verkoop om de fondsenwerving te maximaliseren.  Met deze drieledige aanpak kunnen we meer money en maak echte verandering voor onze subsidieontvangers.

Wat maakt Mission Meow uniek?

De crowdfunding voor zakelijke donaties is echt wat ons uniek maakt. Bedrijven melden zich aan als partners die zich committeren aan jaarlijkse donaties die binnen hun budget passen. Door crowdfunding van honderden bedrijven en die donaties elke maand naar een andere op katten gerichte non-profitorganisatie te leiden, kunnen we zinvolle verandering voor die organisaties creëren.
Ons doel is om elk jaar 200 zakenpartners te hebben. Als we gemiddeld $ 600 per jaar per zakenpartner hebben, kunnen we elke maand een subsidie van $ 10.000 geven aan een andere op katten gerichte non-profitorganisatie. Dit is nog voordat persoonlijke donaties en merchandise-verkopen worden berekend. En degenen die doneren – zowel bedrijven als individuen – zullen precies weten hoe hun bijdragen elke organisatie hebben geholpen.

Hoe kies je de organisaties die de maandelijkse subsidies van Mission Meow ontvangen?

Na onze lancering in oktober zullen we de applicatie op onze website plaatsen. Er zullen criteria zijn waaraan elke organisatie moet voldoen. We richten ons op het helpen van kleinere non-profitorganisaties voor wie $ 10.000 een grote impact kan hebben. Ze moeten een specifiek project of behoefte schetsen en zich eraan committeren.

De Mission Meow Grant Recipient Committee zal alle aanvragers doorlichten door hun voorstellen te beoordelen en interviews af te nemen met elk non-profit leiderschapsteam.  Eenmaal geselecteerd, moet de organisatie een memorandum van overeenstemming ondertekenen voor de subsidie (met name hoe deze zal worden gebruikt) met een toezegging om foto’s van het voltooide project / initiatief op te volgen. We willen dat alle donateurs (individueel en zakelijk) zien hoe de subsidie de begunstigde non-profitorganisatie heeft beïnvloed en delen in de vreugde van een vervulde droom.

Wat is volgens jou de grootste uitdaging waar katten vandaag de dag in onze samenleving voor staan?

Wow, dat is een grote vraag, maar ik zou zeggen gelijkheid. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik van honden hou, maar katten krijgen niet dezelfde aandacht in onze samenleving, met uitzondering van misschien thuis, waar we absoluut dol op ze zijn.

Katachtigen zijn het nummer 1 huisdier in de VS in pure aantallen, maar dat wordt nergens weerspiegeld. Katten hebben 50 procent minder kans op een jaarlijks welzijnsonderzoek dan honden. Kattensecties in dierenwinkels zijn kleiner dan die voor hun hondentegenhangers. TNR is op veel plaatsen nog steeds controversieel, ook al is het noodzakelijk om de populatie verwilderde katten te verminderen. Katten missen vaak verrijking, wat leidt tot gezondheidsproblemen en obesitas. Dit zijn allemaal uitdagingen, maar alle uitdagingen die kunnen worden aangegaan, en ik geloof dat ze uiteindelijk zullen zijn vanwege de geweldige kattengemeenschap waarvan ik ongelooflijk trots ben om deel uit te maken.

Bekijk huisdieren voor adoptie bij Mission Meow of zoek naar adopteerbare katten bij jou in de buurt.

Foto met dank aan Mission Meow


Tamar Arslanian is oprichter van de populaire blog Ihavecat en auteur van het boek Shop Katten van New York opgeschreven in de New York Times, USA Vandaag en New York Post. Ze heeft huisdiermerken geraadpleegd over marketing en sociale media, geschreven voor tal van verkooppunten (d.w.z. Buzzfeed, Dodo, Catster), en deelt haar huis met twee reddingskatten en af en toe een pleegkind. Voor haar dagelijkse werk heeft Tamar gediend als vice-president van accountmanagement bij tal van spraakmakende reclamebureaus in New York City.