Humane Society Worker werd ontslagen nadat echtgenoot de schedel van de hond breekt

Dylan Micheal Werner, 27, werd vrijgelaten uit de gevangenis van Vanderburgh County nadat hij was beschuldigd van het toebrengen van schade aan een hond, wat leidde tot ernstig gezichtsletsel. Het incident kwam aan het licht toen de hond, onder de hoede van Werner, werd teruggebracht naar de Warrick County Humane Society met onder meer een gebroken oogkas. Jessica Werner, de vrouw van Dylan en destijds een medewerker van de humane samenleving, ontdekte de toestand van de hond bij zijn terugkeer op 5 februari.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: 44 Nieuws Evansville via YouTube-video

Jessica had de hond op 1 februari bij haar man achtergelaten en kreeg later die dag een telefoontje van hem die de agressie van de hond claimde. Vanwege spanningen in hun relatie was er minimaal gesprek over het incident. Ze zag bloed op de bek en voorpoten van de hond bij haar terugkeer. Toen ze de hond terugbracht naar het asiel, werd ze op de hoogte gebracht van zijn schedelbreuk, wat leidde tot haar ontslag uit de humane samenleving.

Dylan Werner gaf in een daaropvolgend interview met afgevaardigden toe dat hij de hond “harder had geslagen dan hij had moeten doen”, waarbij hij zelfverdediging beweerde tegen het agressieve gedrag van de hond, waarvan hij beweerde dat het niet resulteerde in een aanval of beet. Jessica weerlegde deze bewering en verklaarde dat de hond nooit eerder agressie had vertoond tegen mensen of andere dieren.

De autoriteiten merkten tijdens het interview het schijnbare gebrek aan berouw of bezorgdheid van Dylan Werner over het welzijn van de hond op. Na zijn arrestatie werd een borgsom van $ 750 vastgesteld en is hij vrijgelaten. De huidige toestand van de hond blijft onduidelijk, maar hij werd behandeld in het Fort Branch Animal Hospital.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!