Hoe word je een hondentrainer

Overal waar je kijkt zijn dingen naar de honden gegaan! De kost verdienen als hondentrainer is leuk en goed te doen. Hoewel de hondentrainingsindustrie ongereguleerd blijft, helpt certificering u zich te onderscheiden van uw concurrentie en biedt het vele andere voordelen voor netwerken, marketing en permanente educatie.

Terwijl u certificering overweegt of werkt aan het voltooien ervan, zijn hier de basisstappen om hondentrainer te worden:

• Word vertrouwd met lichaamstaal en emoties van honden
  • Schaduw andere hondentrainers om praktische ervaring op te doen
  • Zoek een gekwalificeerde mentor. Zoek lokaal naar iemand die je de touwen persoonlijk laat zien. Focus op trainingsfaciliteiten die op beloningen gebaseerde methoden gebruiken. Vermijd trainers die taal gebruiken over ‘dominantie’, ‘roedelleiderschap’, ‘evenwichtige training’ aanbieden en adviseren ‘correcties te gebruiken’ om honden te trainen. Blijf uit de buurt van degenen die shock / e-collars gebruiken. Probeer de mappen op PPG’s Zip Code Search of CCPDT’s websites voor zowel lokale als online opties. Lees de bios en neem contact op! De meeste trainers helpen nieuwkomers in het vak graag.
  • Doe vrijwilligerswerk voor een redding of asiel voor meer interactie met alle hondenrassen, maten en persoonlijkheden.
  • Verzamel trainingsbenodigdheden. Om te beginnen is hier onze lijst met de top 10 essentiële trainingsbenodigdheden voor honden.
  • Oefen met je eigen hond en volg onze beste trainingstips voor beginners
  • Werk met toestemming samen met honden van vrienden en familieleden
  • Lezen. Lezen. Krijg je poten op relevante hondentraining gerelateerde artikelen, boeken en studies. Maar wees kieskeurig. Lees boeken waarvan de auteurs referenties hebben en de boeken en materialen hebben citaten en geloofwaardige bronnen. Ga aan de slag bij PPG en APDT.
  • Zoek naar lokale of online cursussen. Bekijk de websites van de bovengenoemde professionele organisaties en scholen voor online cursussen en webinars. Begin met wat je interesse wekt en vertak je. Er zijn veel betaalbare online conferenties. Hier zijn er enkele om u op weg te helpen.
  • Beperk je focus op de soorten training die je wilt doen. Enkele soorten training om te overwegen zijn: basismanieren, gedragsproblemen (dwz agressie, overactiviteit, fobieën / dwanghandelingen, verlatingsangst), tructraining, sporttraining (dwz behendigheid, neuswerk, treibball, flyball, conformatie) of werken met bepaalde rassen.

Op beloningen gebaseerde training is waar moderne hondentraining over gaat en de toekomst van het beroep. Wees kieskeurig over je studie- en mentorbronnen en selecteer evidence-based praktijken.

Hoe een hondentrainingsbedrijf te starten

Gecertificeerd worden in hondentraining trekt meer klanten aan, houdt u op de hoogte van de nieuwste trainingsmethoden en opent mogelijkheden om door te gaan met onderwijs en netwerk. Rachel Brix, hierboven afgebeeld werkend met haar hond, Emerson, werd een gecertificeerde hondentrainer via de Certification Council of Professional Dog Trainers. © Rachel Brix

Als je eenmaal bent opgeleid en ervaren, is het tijd om je te richten op de prijs: je eigen bedrijf.

Voordat u uw eerste klant aanneemt, moet u zich organiseren:

• Bepaal op welk type training (hierboven vermeld) uw bedrijf zich zal richten. Enkele voorbeelden zijn basismanieren, werken met bepaalde rassen of honden met bepaalde gedragsproblemen. Het vinden van een niche zal je laten opvallen en helpen je vaardigheden te ontwikkelen en aan te scherpen
  • Ben je hands-on, virtueel of allebei?
  • Kies een naam voor uw bedrijf
  • Onderzoek en kies een juridische bedrijfsstructuur en voltooi het benodigde papierwerk
  • Sluit een aansprakelijkheidsverzekering af
  • Begin met petworking! Breng uw diensten op de markt en promoot deze: bezoek lokale dierenartsen en andere huisdiergerelateerde bedrijven, zet stands op bij lokale evenementen / festivals en promoot uzelf op sociale media.

Je dagen doorbrengen met honden kan geweldig zijn, maar kan ook vermoeiend zijn, dus zorg ook voor jezelf. Maak tijd voor downtime, zodat u wordt opgefrist en uw beste poot voor uw klanten kunt zetten. De bonus? Aangezien de huisdierverzorgingsindustrie naar verwachting in 2030 $ 275 miljard zal bedragen, kan een hondentrainingscarrière zowel lucratief als lonend zijn.