Het hoofd van de hond komt vast te zitten in de velg van de band en eerstehulpverleners ondernemen onmiddellijk actie

In South Jersey ontvouwde zich een dramatische redding toen een hond genaamd Daisy zich in een eigenaardige en angstaanjagende situatie bevond. De Franklinville Volunteer Fire Company, gevestigd in Gloucester County, New Jersey, deelde een verontrustend account op Facebook waarin werd beschreven hoe Daisy erin was geslaagd haar hoofd in de velg van een band te klemmen. Ondanks de inspanningen van haar eigenaren om haar met water en zeep te bevrijden, bleek de taak te uitdagend, wat leidde tot de tussenkomst van zowel de brandweer als de politie van Franklin Township.

Bron/afbeelding Screenshot Credit: 6ABC Philadelphia via YouTube-video

Austin Delano, de eigenaar van Daisy, uitte zijn ongeloof aan NBC10 en vroeg zich af wat de realiteit was van de situatie waarin zijn hond vastzat door een band. Dit ongewone incident vond plaats terwijl de 11 maanden oude hond de garage aan het verkennen was, wat leidde tot een wanhopige roep om hulp aan de brandweer toen alle pogingen om haar te bevrijden mislukten.

De vrijwillige brandweerlieden reageerden snel en probeerden verschillende methoden, waaronder smeren met zeep, water en olie, maar toen Daisy’s toestand begon te verslechteren, wat blijkt uit haar rode ogen en moeizame ademhaling, realiseerden ze zich de urgentie van de situatie. Assistent-chef Joe Szwed van de Franklinville Fire Company beschreef de redding als een “race tegen de klok”, waarbij hij het kritieke moment benadrukte waarop luitenant Brandon Volpe voorstelde om plasmasnijders te gebruiken als laatste redmiddel om Daisy te redden.

In een gespannen operatie die door de politie in een Facebook-video werd vastgelegd, werden Daisy en de band naar de garage van Volpe vervoerd, waar de plasmasnijder werd voorbereid. Even later werd de hond veilig uit haar opsluiting bevrijd.

Bron/afbeelding Screenshot Credit: 6ABC Philadelphia via YouTube-video

Wonder boven wonder kwam Daisy ongedeerd en in goede gezondheid uit de beproeving. De gemeenschap prees de brandweerlieden voor hun toewijding en vindingrijkheid bij het bevrijden van Daisy. Austin Delano, ontroerd door de inzet van de brandweerlieden, kondigde zijn voornemen aan om zich aan te melden als vrijwillige brandweerman, gemotiveerd door een hernieuwd verlangen om bij te dragen aan zijn gemeenschap en anderen te helpen soortgelijke hachelijke situaties te vermijden.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!