In een vervallen straat, met gebarsten trottoirs en afbrokkelende gebouwen, zat een kleine puppy alleen. Om zijn nekje hing een bordje met de tekst: “Ik heb een thuis nodig!” De ogen van de pup bevatten een mengeling van verdriet en verwarring. Niemand wist zeker hoe lang hij daar had gewacht. Het zou eenvoudiger zijn geweest om hem naar een opvangcentrum te brengen, maar het lot had andere plannen.

Naar YouTube

Al snel kwam er een vriendelijke man naar me toe die toevallig vrijwilliger was bij het plaatselijke asiel. Het hondje, onzeker maar hoopvol, wachtte zijn lot af. De vrijwilliger aaide hem zachtjes, pakte hem op en verwijderde het bord. Het leven van de puppy stond op het punt ten goede te veranderen!

Naar YouTube

De pup, nu veilig in het asiel, ging van alleen op een vuile straat naar een warm, zacht bed tussen een zee van vriendelijke mensen. Zijn gezicht, ooit een beeld van verlangen, straalde nu van geluk. Gevoed, vertroeteld en in slaap gewiegd, vond de zwerfhond gelukzaligheid. Het onconventionele pleidooi van de vreemdeling werkte, hoewel het de vrijwilliger aan het denken zette. Waarom zou je ervoor kiezen om de pup op straat te zetten met een bordje om zijn nek in plaats van hem zelf naar het asiel te brengen?

Naar YouTube

De redding vormde een speciale band tussen de man en de hond, die nu Lucky heette. De man realiseerde zich dat de pup al die tijd bij hem hoorde, waar hij de liefde en aandacht kon geven die Lucky verdiende. Lucky, ooit een eenzame ziel, veranderde in een loyale metgezel, die de man geluk en niet-aflatende toewijding bracht.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!

Het bericht Het hele lichaam van een verlaten puppy straalt wanneer de man naar hem toe loopt om hem te aaien verscheen eerst op iHeartDogs.com.