Grote Pyreneese puppy gevangen in cactus smeekt de mens om hem te redden

Tumbleweed, de puppy van de Grote Pyreneeën, begon zijn leven met dwalen door een woestijn in Arizona, waardoor zijn naam heel toepasselijk was. Niemand weet hoe zijn leven was voordat hij werd gered, maar alleen in de woestijn wonen is geen plaats voor een donzige, weerloze puppy.

Tot overmaat van ramp vocht Tumbleweed tegen een cactus, die zich vastklampte aan zijn dikke vacht. De arme puppy kon niet alleen ontsnappen en worstelen zorgde er alleen maar voor dat er meer stekels en bramen aan zijn vacht kleefden. Gelukkig gebeurde er een wonder voordat het te laat was.

Bramen uit puppyvacht scheren

Puppy verwijderd uit Cactus

Nina, een medische technicus voor nooddieren bij de Arizona Humane Society (AHS), was degene die de 5 maanden oude puppy zag die vastzat in een cactus. Ze verwijderde hem voorzichtig van de gevaarlijke plant, maar dat deed de pijn niet verdwijnen. Zijn vacht was een magneet voor bramen, dus de arme pup voelde zich nog steeds ongemakkelijk nadat hij was bevrijd.

Dus haastte Nina Tumbleweed naar het traumaziekenhuis van AHS om zijn toestand te beoordelen. Dierenartsen probeerden de bramen uit zijn vacht te verwijderen, maar veel van hen waren te diep verstrikt. De beste optie voor de puppy zou zijn om zijn vacht af te scheren en hem opnieuw te laten groeien.

GERELATEERD: Kleine puppy bedekt met cactusprikkels vindt voor het eerst liefde en comfort

Bramen plukken puppy

“De 5 maanden oude puppy was vast komen te zitten in een cactus en was bedekt met scherpe stekels en cactusbramen. Nina bracht hem terug naar het traumaziekenhuis van AHS, waar werd ontdekt dat zijn lange vacht zo verstrikt was met de cactusbramen, dat hij moest worden geschoren om ze allemaal te verwijderen,” schreef AHS op Facebook.

Een levensreddend kapsel

Dierenartsen moesten de vacht van Tumbleweed zo dicht mogelijk bij de huid scheren, omdat deze ook ernstig gematteerd was. Hoewel dit proces voor de meeste honden onaangenaam is, was Tumbleweed dapper en coöperatief bij elke stap van de weg. AHS plaatste een video van zijn kapsel en hij zit de hele tijd perfect stil.

“Gedurende de hele beproeving heeft Tumbleweed’s zachte karakter nooit gefaald. De lieve pup wachtte geduldig terwijl het veterinaire team langzaam pijnlijke stekels uit zijn hele lichaam verwijderde,” schreef AHS.

Cactus puppy na kapsel

Hoewel Tumbleweed er een beetje gek uitziet met zijn nieuwe kapsel, lijkt de schattige pup daarna veel levendiger. Zodra zijn dierenartscontrole was voltooid, zette AHS hem ter adoptie. Hij staat niet meer op hun website, dus hij moet zijn eeuwige thuis al hebben gevonden. Wat een geluk pup!

Tumbleweed is echter slechts een van de vele honden die in Arizona zijn gered. Als je op zoek bent naar een nieuwe harige vriend, bekijk dan de adopteerbare dieren bij AHS.

Zie Tumbleweed’s Transformatie hier:

Uitgelichte afbeelding: Facebook