Gewonde hond’ verloren na de dood van haar mens vindt jaren later bekende gezichten

Toen BARCS Animal Shelter in Baltimore, Maryland, een Pit Bull genaamd Butter Bee redde, dacht men dat ze op het randje van de dood was. Iemand zag haar aangereden worden door een auto, en ze kon zich daarna nauwelijks meer bewegen. De vriendelijke getuige droeg haar naar hun auto en belde het asiel voor hulp. Toen dierenartsen haar onderzochten, vreesden ze dat ze haar levenskwaliteit niet zouden kunnen verbeteren.

Maar dit afschuwelijke ongeluk was niet het begin van Butter Bee’s ontberingen. Haar microchip leidde later tot schokkende informatie: de eigenaar van de pup was overleden, en na zijn dood was ze al twee jaar zoek. Maar ze had nog steeds familie die haar wilde helpen.

Hond gezicht reconstructie chirurgie

Een schokkende reeks gebeurtenissen

Butter Bee had ernstige verwondingen, waaronder meerdere breuken rond haar kaak. Dierenartsen bekeken de situatie van dag tot dag om te zien hoe de pup herstelde. Op sommige dagen dachten ze dat het het einde voor haar zou betekenen, maar dan begroette ze hen met kusjes en een kwispelende staart. Ze liet hen voortdurend zien dat ze klaar was om te blijven vechten.

Het asiel scande de microchip van de gewonde pup en ontdekte dat die in hun systeem was geregistreerd. Er stond op dat haar naam Lydia was, en dat ze in 2014 bij BARCS was geadopteerd. Toen ze contact opnamen met het nummer op de microchip, bereikten ze Virginia, die de moeder is van Lydia’s mens genaamd Jonathan. Lydia was de naam van de pup in het asiel, maar Jonathan had haar omgedoopt tot Elyria.

“In 2018, [Virginia’s] Johnathan op tragische wijze overleden. Johnathan was een grote hondenliefhebber en bezat drie honden, waaronder een lief meisje genaamd [Elyria], die hij in 2014 van BARCS adopteerde. Virginia stelde haar huis liefdevol open voor de pups van haar zoon, en ze hielpen haar verdriet te verzachten,” schreef BARCS op Facebook.

Hereniging met lang verloren hond

Slechts een paar maanden na Jonathan’s dood, verdween Elyria. Virginia liet haar uit in de tuin met de andere twee honden, maar de lieve Pit Bull kwam nooit meer terug. Twee jaar lang zocht Virginia onafgebroken naar de verdwenen hond. De honden van Jonathan waren niet alleen familie voor haar, maar ook een bijzondere herinnering aan haar zoon.

Making Her Late Human Proud

Virginia kon het niet geloven toen ze hoorde dat Elyria was gevonden. Toch was ze kapot toen ze hoorde over de tragische staat waarin de pup verkeerde. Ze wilde de hond meer dan wat dan ook mee naar huis nemen, maar ze kon zich Elyria’s uitgebreide medische kosten niet veroorloven.

Gelukkig stapten veel dierenliefhebbers op om te helpen betalen voor Elyria’s medische zorg. Ze onderging een spoedoperatie om een deel van haar gezicht en kaak te reconstrueren. De operatie was een succes! In plaats van naar een pleeggezin te gaan, zoals de meeste herstellende honden, kan Elyria gelukkig weer naar huis met haar familieleden.

Lang verloren hond geeft kusjes

“Dank aan iedereen die dit verhaal heeft gedoneerd en gedeeld. [Elyria] is nu veilig thuis bij Virginia, haar andere zoon, en hondse zus Scarlett, die ook al die jaren haar beste vriend verdrietig heeft moeten missen,” schreef BARCS. “Het is dankzij jullie gulle steun dat we in staat waren om [Elyria] zodat ze het beste, onverwachte geschenk aan haar familie kon zijn deze feestdagen.”

Maar Elyria’s verhaal is nog maar het begin. Meer dan 72 dieren kwamen in slechts 30 dagen in het asiel, dus veel andere huisdieren hebben noodhulp nodig. Overweeg alstublieft om te doneren aan BARCS om meer honden zoals Elyria te helpen hun happy end te krijgen.

Bekijk de Pup’s Reünie hier:

H/T: petrescuereport.com
Uitgelichte afbeelding: Facebook