Geliefde Boston Marathon Dog Spencer is op 13-jarige leeftijd overleden

Spencer de Golden Retriever bracht vele jaren door met het ondersteunen van de lopers van de Boston Marathon. Negen jaar lang hield de toegewijde hond zijn “Boston Strong” -vlag in zijn mond op precies dezelfde plek. Deze glimlach-opwekkende aanblik ging viraal en Spencer verdiende behoorlijk wat volgers op sociale media. Hij werd zelfs uitgeroepen tot de “officiële hond” van de 126e Boston Marathon.

Nu, na het ervaren van meerdere gezondheidscomplicaties, is de lieve hond overleden.

Spencer

Negen jaar lang was Spencer elk jaar te zien op zijn gebruikelijke plek langs de marathonroute in de buurt van Ashland State Park. Het maakte niet uit wat het weer deed; zelfs als het regende, was hij er nog steeds met zijn bemoedigende teken.

“Wij van de B.A.A. zijn bedroefd om te horen van het overlijden van een van onze dierbaarste en meest loyale Boston Marathon-supporters, Spencer. Spencer moedigde jaarlijks deelnemers aan Ashland aan en belichaamde de onwrikbare geest van de atleten van Boston toen hij jaar na jaar verscheen, ongeacht de weersomstandigheden,” zei de Boston Athletic Association.

Het was in 2018 dat een foto van Spencer, die tijdens de door regen doordrenkte race twee “Boston Strong” -vlaggen in zijn mond hield, viraal ging. Hij werd zelfs uitgeroepen tot de “officiële hond” van de 126e Boston Marathon tijdens een ceremonie in het Fairmont Copley Plaza.

“We waren vereerd dat we Spencer hebben erkend als de officiële hond van de Boston Marathon in 2022 en onze condoleances hebben betuigd aan de familie Powers, zus Penny en zijn vele vrienden en bewonderaars over de hele wereld,” zei de BAA.

Spencer

Spencer heeft de afgelopen jaren meerdere medische uitdagingen overwonnen. Eerste Spencer overleefde het dat een tumor van drie en een halve pond werd verwijderd.n 2020.

“We dachten dat we geluk zouden hebben om hem een maand langer te hebben. Spencer was niet klaar om op te geven, en met de liefde en positieve energie die hem door honderdduizenden fans werd gestuurd, versloeg hij de kansen,” zei Richard Powers, de vader van Spencer.

Maar dan, in september 2022, ontdekten artsen een kwaadaardige tumor, en hij werd gediagnosticeerd met inoperabele kanker.

Spencer 2 Zoekertjes

Spencer had een mooie laatste dag op aarde en stierf toen, met de hulp van hun medelevende dierenarts, vredig in zijn huis, omringd door zijn liefhebbende familie.

Mensen van over de hele wereld hebben zijn familie hun condoleances gestuurd en veel marathondeelnemers hebben gedeeld dat de ontmoeting met Spencer een van de hoogtepunten van hun hele marathonervaring was.

Rust in vrede lieve Spencer. De Boston Marathon zal nooit wees vrijwel hetzelfde zonder jou.

Uitgelichte afbeelding: Facebook