Dakloze vader slaapt op straat in plaats van het huisdierkonijn van de familie op te geven

Huisdieren maken deel uit van het gezin, zelfs als ze geen hond of kat zijn. Een gezin in Decatur, Georgia, werd onlangs geconfronteerd met dakloosheid nadat de vader zijn baan verloor en hun huur plotseling steeg. Naast zes mensen heeft de familie ook een konijn genaamd Goldie die hen in de loop der jaren veel comfort heeft gebracht.

Veel daklozenopvangcentra staan geen huisdieren van welke aard dan ook toe, dus het gezin stond voor een moeilijke beslissing. Cory Coleman wist dat zijn familie geen afscheid kon nemen van hun geliefde konijn, dus bood hij zich aan om buiten met Goldie te slapen terwijl zijn vrouw, Shonvenelle, en vier dochters binnen bleven.

Familie met hun konijntje

Man en konijn slapen buiten

Cory en Goldie sliepen meer dan een maand buiten en verplaatsten zich tussen bankjes en stations van het openbaar vervoer. Sommige nachten werden ijskoud, dus Cory en zijn harige vriend moesten samen knuffelen voor warmte. Cory’s acties bewijzen hoe toegewijd hij is om zijn hele familie bij elkaar te houden, inclusief het konijn.

“Ik was niet van plan om haar zo gemakkelijk te laten ontsnappen, niet dit konijn,” zei Cory.

GERELATEERD: Dakloze man kiest ervoor om hond te houden boven het krijgen van een operatie

Konijntje op bankje in het park

Gregory White, de directeur van het Decatur Recreation Center, merkte op dat Cory op een dag Goldie in een opwarmingscentrum probeerde te brengen. White wist dat dieren niet waren toegestaan, maar hij wilde de toegewijde vader helpen. Dus bood hij aan om tijdelijk voor het konijn te zorgen.

White nam het konijn mee naar huis zodat Cory met zijn gezin in de daklozenopvang kon blijven, maar hij was nooit van plan om op lange termijn voor Goldie te zorgen. Dus onderzocht hij lokale konijnenreddingen in de hoop dat iemand zou kunnen helpen. Gelukkig was Georgia House Rabbit Society blij om Goldie te huisvesten.

Meisjes met hun konijntje

Hoop voor het gezin

Georgia House Rabbit Society biedt een ruimte voor Goldie en geeft haar de nodige medische hulp totdat het gezin een huisdiervriendelijke plek kan vinden om te verblijven. Ze steriliseerden haar, knipten haar nagels en verwijderden een groei uit haar lichaam. Goldie voelt zich nu dus beter dan ooit!

De organisatie hielp bij het promoten van een GoFundMe voor het gezin, dat tot nu toe bijna $ 60.000 heeft opgehaald om hen te helpen weer op de been te komen. Goldie zal terugkeren naar haar familie zodra ze een plek vinden om te verblijven waar ze is toegestaan. Wanneer haar familie klaar is om haar naar huis te brengen, zal de redding hen enkele maanden konijnenbenodigdheden geven.

Konijntje in tijdelijk huis

Nu het verhaal van de familie viraal is gegaan, bood Waffle House een baan aan Shonvenelle aan en Cory heeft een veelbelovende baan. Het gezin verblijft momenteel in een hotel, maar ze sparen het geld om een diervriendelijk appartement te vinden, zodat ze weer bij Goldie kunnen wonen. Voor nu is iedereen in het gezin veilig, inclusief Goldie, en dat is het belangrijkste.

Uitgelichte afbeelding: Facebook