Ernstig ondervoede mastiff uit auto gegooid ontdekt eindelijk liefde

WAARSCHUWING: Inhoud kan gevoelig zijn voor sommige lezers.

Een Engelse Mastiff genaamd Violet had een van de meest gruwelijke starts van het leven denkbaar. Ze was zo ondervoed dat ze eruitzag als een skelet, maar tot overmaat van ramp gooide een harteloos mens haar uit een auto in Maryland.

Niemand wist wie haar dit aandeed, maar ze werd waarschijnlijk gebruikt voor de fokkerij. Reddingswerkers beloofden haar vanaf dat moment een beter leven te geven. Violet woog minder dan de helft van wat ze op dat moment zou moeten hebben, maar met de juiste zorg werd ze sterker. Uiteindelijk zag ze er op de beste manieren uit als een heel andere hond!

Ernstig ondervoede mastiff

Liefde voor de eerste keer ervaren

Mutts Matter Rescue nam Violet onder hun hoede na het horen van haar tragische verhaal. Ze woog op dat moment slechts 56 pond, maar een gezond gewicht voor een Engelse Mastiff is 130 tot 150 pond. Al haar botten waren zichtbaar, dus ze zag eruit als een levend skelet.

Violets lichaam was zo zwak dat ze niet eens in haar eentje de trap op kon. Ze was echter verrassend betrouwbaar ondanks alles wat ze had meegemaakt. Ze kwispelde met haar staart als haar redders voor haar zorgden. Ze wilde duidelijk nog niet stoppen met vechten.

Ondervoede Mastiff gered

Mutts Matter Rescue werkte dus samen met Fat Dog Farm om het revalidatieproces van Violet te voltooien. Elke kilo die ze kreeg, maakte een enorm verschil voor haar gezondheid en mobiliteit. Tijdens violets reis deelde de redding updates over haar toestand.

GERELATEERD: Ethan De voorheen ondervoede hond krijgt adoptieviering

Toen Violet eenmaal sterk genoeg was om buiten te lopen, merkten de vrijwilligers dat ze geïntrigeerd leek door de planten om haar heen alsof ze nog nooit buiten was geweest.

Mastiff herstellen met behulp van trappen

“Ik kan je vertellen, ik vraag me af of ze wel eens buiten is geweest. Ze kijkt omhoog naar de lucht en kijkt omhoog naar de bomen alsof ze ze nog nooit eerder heeft gezien,” zei Debbie Gretz, de pleegmoeder van Violet.

Een ongelooflijke transformatie!

Het eerste doel van Violet’s pleeggezin was om de pup te helpen aankomen om haar genoeg energie te geven om trappen te beklimmen. Ze voedden haar gezond, vetrijk voedsel volgens een specifiek schema om haar te helpen. Ze moest gedurende de dag verschillende kleine maaltijden eten om ervoor te zorgen dat haar spijsverteringsstelsel het aankon. Het wierp al snel zijn vruchten af!

Mastiff komt aan

Violet’s herstelproces zou naar verwachting maanden duren, maar het duurde uiteindelijk slechts een paar weken! Naarmate ze weer op gewicht kwam, werd ze speelser en knuffeliger. Al snel zag ze eruit als een gezonde Mastiff. Je zou haar verleden nooit kunnen vertellen door nu naar haar te kijken.

“Ze was dus een van de ergste gevallen die ik heb gezien. Het is gewoon ongelooflijk de moeite waard om ze daarvan te zien herstellen en te weten dat je daar deel van moet uitmaken,” zei Gretz.

Mastiff verbazingwekkende transformatie

Toen Violet eenmaal hersteld was, vond ze snel het eeuwige thuis van haar dromen. Haar nieuwe familie had onlangs afscheid genomen van hun geliefde Mastiff, dus toen ze hoorden dat Violet een huis nodig had, leek het op het lot. Ze verwelkomden Violet graag in hun familie en ze geven haar nu alle liefde die ze in haar vroege jaren heeft gemist.

Uitgelichte afbeelding: Facebook