Puppy van 4 weken oud die als een “ongewenst” geschenk wordt gegeven, net na Kerstmis achtergelaten

Kerstmis is voorbij, het jaar is omgedraaid en veel vakantiecadeaus zijn al vergeten, waaronder enkele van de dieren die dit seizoen zijn gegeven. Helaas zullen veel puppy’s, kittens en andere kleine harige die als geschenk worden gegeven, worden teruggebracht naar schuilplaatsen en winkels zodra mensen het werk begrijpen dat de zorg voor een huisdier met zich meebrengt. En slechts drie dagen na Kerstmis heeft een lieve gouden puppy in Chicago zich al in de vloedgolf van teruggekeerde dieren bevonden.

Winnie is pas een maand oud en, slechts enkele dagen na Kerstmis, al ongewenst door de familie die haar heeft meegenomen. En op zo’n jonge leeftijd zou ze nog bij haar moeder moeten zijn. Gelukkig nam The Anti-Cruelty Society haar onder hun hoede en hielp haar haar ware voor altijd te vinden.

Meer zorg dan gerealiseerd

Een puppy of kitten cadeau doen als kerstcadeau is een riskante onderneming. Hoewel veel gezinnen begrijpen wat het betekent om een harige te verwelkomen, begrijpen anderen niet hoeveel zorg en toewijding honden en katten nodig hebben om een gelukkig, goed aangepast leven te leiden. En zo belandde Winnie bij The Anti-Cruelty Society.

Haar verhaal trok virale aandacht toen TikToker KhanTheeDane, een medewerker van het asiel, een video van de lieve pup plaatste met de tekst: “We krijgen al ongewenste kerstcadeaus.”

De Anti-Cruelty League deelde: “Ze was een ongewenst geschenk dat was gekocht bij een fokker op Facebook.”

TikTok

De TikTok-post verzamelde meer dan twee miljoen views, wat leidde tot een stortvloed aan belangstelling voor Winnie.

“Winnie’s verhaal raakte veel mensen en ze werd al snel een zeer hot commodity, zei ACS. ” We kregen veel telefoontjes en berichten van mensen die winnie nog lang en gelukkig wilden geven.”

Voor altijd snel vinden

En onder degenen die Winnie een thuis willen geven: “Dit paar kwam klaar om de grote verantwoordelijkheid op zich te nemen die gepaard gaat met het opvoeden van een puppy en ze waren erg enthousiast om herinneringen te delen met deze kleine pup!”

“Winnie is nu in haar eeuwige thuis omringd door liefde.”

Winnie’s verhaal heeft een happy end, maar The Anti Cruelty Society wil dat iedereen zich herinnert wat het echt betekent om een dier te adopteren of cadeau te doen.

“We moedigen het publiek aan om huisdieren niet cadeau te doen zonder het met de ontvanger te bespreken. Het cadeau doen van een dier als verrassing is een levenslange verbintenis waar alle partijen op voorbereid en voorgelicht over moeten worden.”

GERELATEERD: Een puppy krijgen voor Kerstmis: probleem of kans voor dierenasielen?

Rachel Klousnitzer, Senior Director of Marketing and Communications voor The Anti-Cruelty Shelter, vertelde Newsweek, “Asielen in het hele land zullen zien dat dieren na de feestdagen worden opgegeven omdat goedbedoelende geschenkgevers niet begrijpen hoeveel tijd en zorg een dier nodig heeft. We moedigen leden van de gemeenschap aan om ons asiel te bezoeken en met onze deskundige medewerkers te praten over onze dieren en wat ze inhouden voordat ze adopteren.”

TikTok

“Ik wil ook opmerken dat Winnie niet is geadopteerd van ACS. Hoewel we counseling en middelen bieden om huisdieren bij hun families te houden, inclusief huis-aan-huis adopties, is dit een geïsoleerd incident, maar we zijn blij dat ze naar ons is gebracht, zodat we haar voor altijd een gezin kunnen vinden. “

Volg The Anti-Cruelty Society op Facebook voor meer honden en katten die op zoek zijn naar hun happy end.

@khantheedane Wees alsjeblieft verantwoordelijk. Geef geen huisdieren cadeau aan iemand die er niet om heeft gevraagd of onderzoek heeft gedaan naar hoe je ervoor moet zorgen. Deze boon belandde op het asiel bij 1mo💔🥹#christmaspuppy #shopresponsibly #dc #dogcommunity #shelterdog #adoptme ♬ Iris – Natalie Taylor

Feature Afbeelding: KhanTheeDane /TikTok & De Anti-Cruelty Society/Facebook