Dekt een huisdierenverzekering bloedwerk?

Om de lichten aan te houden, ontvangen we affiliate commissies via sommige van onze links. Ons beoordelingsproces.

Veterinaire testen de hond is bloed

Het analyseren van bloedonderzoek wordt aanbevolen door dierenartsen bij jaarlijkse onderzoeken en het wordt ook gebruikt om gezondheidsproblemen te diagnosticeren. Dus als uw hond symptomen ervaart of abnormaal gedrag vertoont, kan uw dierenarts bloedonderzoek vragen voor meer inzicht. Een huisdierenverzekering kan het bloedonderzoek van uw huisdier dekken, afhankelijk van de reden waarom het wordt uitgevoerd. Ontdek wanneer bloedonderzoek is opgenomen in de huisdierenverzekering en waarom het nodig kan zijn voor uw hond.

Dekt een huisdierenverzekering bloedwerk?

Bloedonderzoek komt in aanmerking voor dekking via huisdierenverzekeringen, maar er zijn enkele beperkingen. Als het bloedonderzoek nodig is voor een reeds bestaande aandoening of als onderdeel van een jaarlijks welzijnsonderzoek, is het uitgesloten van dekking. Als bloedonderzoek echter nodig is vanwege nieuwe symptomen die verband houden met een nieuwe diagnose of het testen op een aandoening waar uw hond in het verleden niet mee heeft geworsteld, dan kan het worden gedekt door een huisdierenverzekering.

Wanneer is bloedonderzoek voor honden nodig?

Bloedonderzoek kan uw dierenarts helpen bij het diagnosticeren van een medisch probleem, dus er zijn veel gevallen waarin bloedonderzoek nodig kan zijn. Echter, alleen omdat bloedonderzoek wordt voorgesteld door uw dierenarts, betekent niet dat het altijd is opgenomen in de dekking van uw huisdierenverzekering.

• Jaarlijkse wellness-examens – Om de algehele gezondheid te helpen beoordelen en vroegtijdige detectie van aandoeningen mogelijk te maken. Dit wordt niet gedekt door een huisdierenverzekering, maar als u een wellnessplan koopt, kan het in die dekking worden opgenomen.
  • Senior honden Sommige dierenartsen raden oudere honden aan om routinematig bloedonderzoek te laten doen om de algehele gezondheid te helpen beoordelen en bewustzijn te creëren voor eventuele afwijkingen, zodat de behoeften zo snel mogelijk kunnen worden aangepakt. Dit wordt niet gedekt door een huisdierenverzekering, maar als u een wellnessplan koopt, kan het in die dekking worden opgenomen.
  • Nier & Lever functie Bloedonderzoek kan uw dierenarts helpen bepalen of uw hond bloedarmoede, uitgedroogd, diabetisch, enz. Dit kan worden gedekt door uw huisdierenverzekering als de aandoening niet is uitgesloten volgens de polisvoorwaarden en niet als reeds bestaand wordt beschouwd.
  • Hartworm – Dit wordt gediagnosticeerd door middel van een bloedtest en is vereist voor uw hond om hartwormpreventie medicatie te krijgen. Deze test wordt niet gedekt door een huisdierenverzekering, maar als u een wellnessplan koopt, kan deze in die dekking worden opgenomen. Hartwormpreventiemedicatie kan ook een gedekt item zijn onder een wellnessplan.
  • Tandheelkundige zorg – Bloedonderzoek is vaak nodig voor een gebitsreiniging of andere mondverzorging. Bloedonderzoek voor tandheelkundige zorg (geen gebitsreiniging) kan worden gedekt door een huisdierenverzekering als de aandoening is opgenomen in de dekking van het beleid en het niet als reeds bestaand wordt beschouwd.

Bloedonderzoek wordt ook vaak aanbevolen wanneer een hond koorts heeft, snel gewicht verliest, moet braken, voedsel weigert en meer.

Een persoonlijke ervaring

Benieuwd of een huisdierenverzekering de moeite waard is? Een lid van ons team heeft een Cavalier King Charles Spaniel, die bloedonderzoek nodig had. Gelukkig heeft ze Pets Best Insurance om de kosten met betrekking tot diagnose en behandeling te dekken.

Georgie had een spoedbezoek aan de dierenarts nodig toen hij hoestte, lusteloos was en een afname van de eetlust had. Er werd veel diagnostisch onderzoek gedaan om zijn toestand te identificeren, waaronder bloedonderzoek. De kosten van het bloedonderzoek alleen al waren $ 105 en het spoedbezoek aan de dierenarts was $ 189. Ik was zo dankbaar dat ik een Pets Best-beleid voor hem had (en mijn eigen risico had voldaan), zodat ik me geen zorgen hoefde te maken over de kosten van het noodbezoek, diagnostische tests en voorgeschreven medicijnen.

– Sadie C., Canine Journal

Welke huisdierenverzekeringsmaatschappij moet ik kiezen?

Alle bedrijven die we vergelijken in onze beoordelingen van huisdierenverzekeringen omvatten dekking voor bloedonderzoek. Houd er echter rekening mee dat geen enkele huisdierenverzekeringsplannen reeds bestaande aandoeningen of wellness-gerelateerde items dekken.

Benieuwd welke aanbieder het beste bij jouw hond past en wil je weten wat ze dekken? Ontvang een gratis offerte van onze beste verzekeringsmaatschappijen en neem contact met hen op om erachter te komen voordat u zich aanmeldt.

Tagged With: Beoordeeld door Verzekeringsagent