Dakloze kat troost verlaten hond totdat ze allebei worden gered

De liefde en loyaliteit van een huisdier is ongelooflijk om te ervaren. Zodra een hond voor jou kiest, is dat het, je bent geclaimd. Je wordt hun alles. Maar waarom gebeurt dit?

Welnu, honden zijn van nature roedeldieren die het gezelschap van anderen bevorderen. Veel experts geloven dat deze roedelmentaliteit, in combinatie met een overlevingsinstinct, de reden is waarom honden zo loyaal blijven aan hun menselijke metgezellen. Ze hebben een diepe band met hun verzorgers en zien jou als hun roedel. Honden staan er zelfs om bekend dat ze deze liefde en loyaliteit uitbreiden lang nadat een eigenaar is overleden, of zelfs nadat ze in de steek zijn gelaten.

Hond gezellig opgestaan
Afbeelding Credit: Screenshot / Youtube

Niet lang nadat een ouder echtpaar van hun appartement naar een woonzorgcentrum was verhuisd, merkten bewoners dat hun hond rondhing bij de ingang van het gebouw. Elke dag en nacht zagen ze hem op dezelfde plek opgerold op een deken bij de voordeur. Het werd duidelijk dat hij in de steek was gelaten. Maar ze merkten ook dat hij niet alleen was.

Afbeelding Credit: Screenshot / Youtube

Een dakloze kat hield van de pup en het paar werd meteen onafscheidelijk. Zes lange maanden lang volgde de kat overal waar de hond kwam kort achteraan. Ze deelden zelfs het voedsel dat bewoners voor hen hadden achtergelaten toen ze voorbijkwamen. Niet alleen hingen ze samen rond en speelden ze de hele dag, maar ze knuffelden ook ’s nachts samen, troostten elkaar en hielden elkaar warm tot de ochtend. Het viel niet te ontkennen dat het tweetal troost in elkaar vond.

“Ze knuffelen om warm te blijven als ze ’s nachts samen slapen. Misschien denken ze dat ze in dezelfde situatie zitten sinds ze elkaar op straat hebben ontmoet. Ze weten dat ze anders zijn, maar ze kunnen het goed met elkaar vinden, ze troosten elkaar”, aldus een bewoner van het appartementencomplex.

Kat knuffelt pup
Afbeelding Credit: Screenshot / Youtube

Wanneer bewoners echter de deur van het gebouw naderden, schoot de kat weg en keek vanaf een ‘veilige afstand’ toe. Maar de hond zou blijven zitten. Hij staarde naar elk van hun gezichten, bijna alsof hij op zoek was naar iemand specifiek. Omstanders begonnen aan te nemen dat hij op zoek was naar de gezichten van zijn vorige familieleden. En dat hij nog steeds de hoop koesterde dat ze voor hem zouden terugkeren.

Staren naar gezichten
Afbeelding Credit: Screenshot / Youtube

Naarmate het dichter bij de winter kwam, maakten bewoners zich zorgen over hun veiligheid. Eén persoon bouwde zelfs een geïmproviseerde schuilplaats voor hen, in de hoop dat het hen zou beschermen tegen de wind en kou. Een reddingsteam werd uiteindelijk ter plaatse geroepen en ze konden het paar vangen en laten beoordelen door een dierenarts.

Beiden zouden in goede gezondheid verkeren en werden vervolgens ter adoptie aangeboden. De bewoners van het complex troostten zich met de wetenschap dat het paar ergens warm en geliefd zou zijn bij een nieuwe familie voor altijd.

Je kunt hieronder een volledige video bekijken, gevuld met schattig beeldmateriaal.

H/T: fascinatingthings.net
Uitgelichte afbeelding: Screenshot / Youtube