Beste vrienden nemen lijdende 19-jarige hospicehond op en verwennen haar rotte

Lauren Siler is een doorgewinterde pleegmoeder, maar tot voor kort was haar specialiteit kittens. Een zilveren zwarte Lab-mix genaamd Annie veranderde dat allemaal toen haar eigenaren haar op 19-jarige leeftijd overgaven aan Dallas Animal Services.

Siler was op het punt om aan boord te gaan van een vliegtuig naar Dallas vanuit Anchorage, Alaska, toen ze Annie zag op een Instagram-pagina met dieren die gered moesten worden bij DAS.

“Ik zag haar lieve gezichtje in haar arme kleine kennel zitten.”

Een droevige, overgeleverde senior

Annie’s voormalige familie liet niet veel informatie achter op het moment van haar overgave, alleen verklaarde ze dat ze 19 jaar oud was en was gestopt met lopen en eten. Maar Siler was vastbesloten om de lieve senior op elke mogelijke manier te helpen. Zodra haar vliegtuig in Dallas landde, nam ze contact op met haar kamergenoot en beste vriendin, Lisa Flores, om ervoor te zorgen dat Annie welkom was in hun huis.

Met Flores aan boord (haar antwoord was een volmondig “We hebben haar nodig!”), nam Siler contact op met Dallas Animal Services om erachter te komen dat Annie al was opgenomen door The Pawerful Rescue. Ze moesten de hond echter nog in een pleeggezin plaatsen, dus Siler en Flores boden zich onmiddellijk aan als vrijwilliger.

Terwijl pleeggezinnen voor huisdieren zijn ontworpen als tijdelijke stops op weg naar forever families, is de situatie van Annie anders. Op haar gevorderde leeftijd wordt ze beschouwd als een fospice geval. In plaats van ter adoptie te worden aangeboden, zal ze de rest van haar dagen doorbrengen met Siler en Flores. En deze dames zijn vastbesloten om die dagen zo leuk en memorabel mogelijk te maken!

GERELATEERD: Hond in “Fospice” wil bucketlist veroveren in haar laatste dagen

Annie’s Bucket List

De dierenarts die Annie in eerste instantie onderzocht, zei dat ze geluk zou hebben om nog een maand te leven, maar de plucky pooch leeft al vier maanden de droom van elke pup en telt. Dankzij wat hulp van hun vrienden hebben Siler en Flores Annie een indrukwekkende Bucket List opgebouwd en ze heeft al een aantal behoorlijk indrukwekkende items afgestreept.

Ze maakte een roadtrip, had een professionele fotoshoot, vierde een tropische kerst in juli (compleet met tonnen cadeautjes van Cuddly) en liet haar DNA testen – ze is meestal Lab met een beetje Pit.

Annie deed ook haar best om te bepalen wie de beste hamburgerpasteitje in Texas heeft – In-N-Out of Whataburger. Ze is nog steeds onbeslist, maar is van plan om haar definitieve oordeel te vellen na nog verschillende smaaktests.

Siler en Flores gooiden Annie een “20e verjaardag” bash en vroegen haar Instagram-volgers om haar te helpen Valentijnsdag in augustus te vieren door haar kaarten en brieven te mailen. De gekoesterde senior ontving Valentijnsdag uit zo ver weg als Nederland, Hongarije en Australië.

“Sommige van haar Instagram-rollen hebben zo’n 4,2 miljoen views gehad,” vertelde Siler aan ABC Nieuws. “We moesten een postbusje halen voor haar fanmail.”

Naast de schriftelijke correspondentie hebben Annie’s vrienden op sociale media haar zoveel speelgoed, traktaties en geschenken gestuurd dat Siler en Flores een hele koffer naar de Dallas Animal Society hebben gesleept om de rijkdom te delen.

Annie’s Levende Erfenis

Niemand weet hoeveel tijd Annie nog heeft, maar Siler en Flores zijn van plan haar avonturen voort te zetten zolang ze er zin in heeft. Terwijl ze zich voorbereiden om Halloween te vieren, heeft Siler een boodschap voor alle hondenliefhebbers die er zijn:

“Als je niet kunt adopteren, pleeg dan. Als je niet kunt koesteren, doneer dan. En als je niet kunt doneren, doe dan vrijwilligerswerk.”

Sommigen zien het opnemen van een 19-jarige hond als een recept voor hartzeer. Hoewel de dood van Annie zeker verdriet zal brengen bij de beste vrienden die haar hun hart hebben gegeven, zal het ook een onbetaalbaar gevoel van vervulling brengen.

“Totdat ze klaar is om te gaan, laten we haar het leven blijven leiden,” zei Siler. “Het zou mijn hart meer hebben gebroken als ze haar laatste dag in het asiel had gehad.”

Siler en Flores koesteren ook een andere senior sweetie genaamd Tippy, die aan haar eigen Bucket List werkt. Volg Siler op Instagram voor schattige updates over beide pups!