Asielhond werd steeds afgewezen, dus maakte hij zijn eigen bed om te laten zien dat hij ‘een brave jongen’ is

Toen ‘Rush’, de pitbull, aankwam in het ‘SICSA Pet Adoption Center’ in Ohio, droeg hij het gewicht van een zwaar leven op straat. Ondanks zijn uitdagende verleden straalde Rush een opmerkelijke zachtheid en genegenheid uit die de harten van vrijwilligers verwarmde. Hun optimisme steeg toen ze geloofden dat deze vriendelijke en liefhebbende hond snel een thuis voor altijd zou vinden waar hij kon gedijen en zijn dagen van dakloosheid achter zich kon laten.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: SICSA Pet Adoption and Wellness Center via YouTube-video

Elke potentiële adoptant die Rush kwam ontmoeten, trok zich terug toen hij hoorde van zijn ras, ‘Pit Bull’, een label dat belast was met het oneerlijke stigma van agressie en volatiliteit. Terwijl Rush toekeek hoe elk van zijn mede-asielgenoten met nieuwe gezinnen vertrok, deed zijn hart pijn van verwarring en vroeg hij zich stilletjes af waarom hij niet gekozen bleef.

De hoop flikkerde echter in de vorm van een eenvoudig, ontroerend gebaar. De vrijwilligers van het asiel waren ontroerd om te zien hoe Rush zijn bed minutieus inrichtte voordat potentiële gezinnen arriveerden. Op video vastgelegd, pakte Rush teder de lakens met zijn mond vast en stopte ze vakkundig met precisie in de hoeken. Het was duidelijk dat deze vertederende daad Rush’s poging was om zichzelf te presenteren als de goede, liefhebbende hond die hij werkelijk was, in de hoop een blijvende indruk te maken op de bezoekers van de dag.

Omdat Rush er een alledaags ritueel van maakte om zijn bed op te maken, wist het asiel dat ze zijn wanhopige smeekbeden ver moesten laten reiken. Ze deelden deze video op Facebook, waar de ernst van Rush de aandacht trok van veel dierenliefhebbers. Laten we het verhaal van Rush delen en hem helpen een thuis voor altijd te vinden!

Bijgewerkt nieuws over Rush: We zijn verheugd om aan te kondigen dat Rush met succes zijn eeuwige thuis heeft gevonden! Een echtpaar, dat onlangs het verlies van hun eigen geliefde hond meemaakte, werd geselecteerd om Rush in hun gezin te verwelkomen. Op het moment dat Rush op weg ging om aan zijn nieuwe reis te beginnen, veranderde zijn sombere uitdrukking in een van vreugde, klaar om zich te koesteren in de liefde en genegenheid van zijn nieuwe huis als een gekoesterd familielid!

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!