80-jarige grafsteen eert hond die “een heer stierf”

Er is geen concept dat zo tijdloos aanvoelt als de liefde van een mens voor zijn honden. Ze zijn leden van de familie, dus we hebben de neiging om veel van onze menselijke tradities op hen toe te passen: verjaardagsvieringen, Halloween-kostuums en uiteindelijk begrafenis- of herdenkingsceremonies.

In veel culturen omvatten traditionele begrafenisrituelen het wijden van een grafsteen ter ere van de verloren persoon. Dus natuurlijk herinneren mensen zich hun verloren huisdieren vaak op dezelfde manier. Dat lijkt de afgelopen 80 jaar helemaal niet veel veranderd te zijn, zoals een recente ontdekking in een lokaal park aangeeft.

Lora Pepers/Findagrave.com

Zach Medlin was zijn hond, Serena, aan het uitlaten in Kiroli Park in West Monroe, Louisiana, toen hij iets licht verborgen opmerkte. Bij nadere inspectie zag Medlin dat het een gegraveerde stenen markering was. Dit wekte zijn interesse, Medlin vertelde het aan The Dodo.

De inscriptie was bedekt met wat dennenstro. Dus moest ik het dennenstro uit de weg halen om te lezen wat de grafmarkering te zeggen had.”

Toen hij de steen volledig blootlegde, zag hij de inscriptie: “Buddie, 1928 – 1942. Geboren als een hond, stierf een heer.” In het midden van dit 150 hectare grote park was er een grafsteen voor een goede jongen die 80 jaar geleden stierf.

Zach Medlin/Facebook

Medlin stopte om zich af te vragen over Buddie en de mensen die van hem hielden en gaf hem een goede begrafenis. Hij voelde zich geraakt.

Het verwarmt mijn hart om te weten dat Buddie zijn baasjes door de Grote Depressie heeft gesleept. Alle honden verdienen een grafmarkering.”

Natuurlijk is het allemaal een mooie herinnering aan de sterke relatie tussen mensen en hun honden, hoe kort hun tijd samen ook is. Buddie leefde 13 jaar, en uiteraard leefde hij een vol leven.

Medlin deelde een foto van Buddie’s rustplaats met de populaire Facebookgroep ‘Dogspotting’, en natuurlijk resoneerde het met velen. De post heeft nu meer dan 58.000 likes en 1.300 shares.

Wie was Buddie “The Gentleman?”

Dus: wie was Buddie? Een lokale legende zegt dat Buddie de mascotte van het hondje was voor een padvinderskamp in het gebied. Ander onderzoek impliceert dat hij een Ierse Setter en een geliefd huisdier was die regelmatig wandelingen maakte in het park waar hij nu begraven ligt. Om eerlijk te zijn, zelfs al die jaren geleden was Buddie een vrij populaire naamkeuze voor een hond.

Wat er ook waar is over de geschiedenis van Buddie “the gentleman”, één ding is zeker: iemand gaf echt om hem. Zijn herinnering leeft voort door deze subtiele maar permanente toewijding in het park.

Om het zo schrijnend te zeggen als een Facebook-commentator deed: “Ik hou van Buddie. Nu ga ik mijn hond knuffelen.”

H/T: De Dodo
Uitgelichte afbeelding: Zach Medlin / Facebook