6 jaar na het opvoeden van wilde gorilla’s introduceerde hij zijn vrouw en ondanks waarschuwingen, ‘ze kwam te dichtbij’

Damian Aspinall’s werk met gorilla’s begon toen hij en zijn familie in 1992 de Aspinall Foundation oprichtten. De Aspinall Foundation werkte aan het verhogen van het aantal gorilla’s door gorilla’s in de dierentuin vrij te laten in hun natuurlijke habitat.

Bron afbeelding: Stichting Aspinall / YouTube

In een verrassende wending van de gebeurtenissen ontmoetten Damian en zijn vrouw, Victoria, onlangs twee terughoudende gorilla’s in het wild die ze jaren geleden hadden vrijgelaten. De twee gorilla’s, genaamd Djalta en Ima, werden opgevoed door Damian toen ze nog maar kleine baby’s waren in Howletts Wild Animal Park in Kent. Ze werden in 2003 als volwassen volwassenen vrijgelaten. Damian wilde zijn vrouw voorstellen aan de gorilla’s. Hij was zich bewust van hoe territoriaal westelijke laaglandgorilla’s voor mensen kunnen zijn – en ze waren verlegen om hun territorium te betreden.

Hoewel Djalta en Ima door Damian werden opgevoed, was er een mogelijkheid dat ze hem niet in hun huis zouden verwelkomen. Op een gegeven moment pakte Ima Victoria liefdevol op en hield haar liefdevol vast terwijl ze hem omhelsde.

Bron afbeelding: Stichting Aspinall / YouTube

Djalta’s herinnering aan het menselijk leven door zijn ervaringen blijft opmerkelijk. Het is ontroerend om te zien dat zowel Chunk, Ima als Djalta zich Damian niet alleen herinneren, maar ook zijn vrouw omhelzen als onderdeel van hun familie. De emotionele intelligentie van deze ongelooflijke wezens is niet te vergelijken.

Bron afbeelding: Stichting Aspinall / YouTube

Deze hele ontmoeting is ongelooflijk, maar zo lief om naar te kijken. Als mensen moeten we altijd ons uiterste best doen om deze wezens en hun huizen in het wild te helpen beschermen!

Bekijk deze hartverwarmende reĆ¼nie en geef dit zeker door aan een vriend of familielid!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!