Zwerfhond overleeft op wonderbaarlijke wijze 8 schotwonden, waaronder een in het gezicht

Toen Hill Country Humane Society in Buchanan Dam, Texas, namen een gewonde hond op, besloten ze hem Messias te noemen. Waarom? Want het was een absoluut wonder dat hij het zelfs had overleefd. De tweejarige Grote Pyreneeën mix was niet één keer, maar acht keer geschoten, op meerdere plaatsen over zijn hele lichaam, inclusief zijn gezicht.

Nu hopen ze dat ze erachter kunnen komen wie deze vreselijke daad van dierenmishandeling heeft gepleegd.

Messias

Dierenpolitie reageerde direct toen ze de oproep kregen met de melding dat er een hond was. was neergeschoten en verstopte zich onder een gebouw in de buurt.

“We noemden de hond Messias. Wij zijn gevestigd in een landelijk gebied van centraal Texas waar veel mensen vee houden, dus veehoeder-achtige rassen zijn uiterst overvloedig. Helaas worden veel van hen niet gesteriliseerd of gecastreerd, en net als Messiah worden ze gedreven door natuurlijke instincten en zwerven ze rond om een partner te vinden,” zei een woordvoerder van de Hill Country Humane Society.

Eenmaal werd hij overgedragen aan Hill Country Humane Society, gingen ze meteen aan de slag om een dierenarts te vinden die aan hem zou kunnen werken. Vervolgens verspilden ze geen tijd om hem te haasten om spoedeisende hulp te krijgen.

De arme pup werd in echt ruwe vorm aangetroffen. Zijn lichaam was bebloed en het was duidelijk dat hij veel pijn had. Hij was bloedarmoede, waarschijnlijk door al het bloedverlies, en zijn maag zat vol gas en moest worden afgevoerd.

Messias bloederig

Nadat hij grondig was onderzocht, werd bevestigd dat hij tot acht hele kogels of fragmenten in lagen van zijn huid had ingebed. Eentje zat dicht bij zijn neus, er was er een in zijn nek, eentje in zijn bovenrug en één kogel ging helemaal door zijn achterbeen. De wond bij zijn neus blijft het meest zorgwekkend, omdat het fragment extreem dicht bij zijn neusholte zit.

Het is een absoluut wonder dat hij niet alleen de wonden en het bloedverlies heeft overleefd, maar dat elk schot zijn belangrijkste slagaders miste. Hoewel hij een lange reis voor de boeg heeft naar volledig herstel, is Messiah nu gekoppeld aan een ongelooflijk pleeggezin, dat hem alle liefde en zorg kan geven die deze lieve baby verdient. Zelfs na alles wat hij heeft doorstaan, is hij nog steeds de liefste jongen.

Help Asheville Beren (HAB) biedt een beloning van $ 5.000 voor alle informatie over deze gruwelijke daad van dierenmishandeling. Als u weet van de persoon (personen) die verantwoordelijk is (zijn) voor dit vreselijke misbruik, bel dan de anonieme tiplijn op 1-855-SOS-BEAR op elk uur van de dag of nacht.

Uitgelichte afbeelding: Facebook