‘Ziekelijke’ puppy gebruikte alles wat ze had om rechtop te gaan zitten en mama te vertellen dat het goed zou komen

Het leven op straat kan wreed genoeg zijn voor mensen. Dieren lijden ook onder een gebrek aan voedsel, onderdak en schoon water. Veel organisaties proberen hen te helpen door ze te voeden of onderdak te bieden waar ze kunnen.  Maak kennis met Animal Aid, een prachtige organisatie die dieren helpt en geweldig werk doet. Dierenorganisaties bieden een verscheidenheid aan hulp met zwerfdieren in gebieden over de hele wereld, Animal Aid doet er bijvoorbeeld alles aan om de dieren te huisvesten en te voeden naast het bieden van medische zorg.

Animal Aid kreeg een telefoontje over een pup die leed en ernstige schurft had. Zelfs met veel liefde en zorg is Mange altijd een uitdaging om te genezen. Haar toestand was zo wijdverspreid dat ze haar haar had verloren, waardoor ze overgevoelig was voor secundaire infecties, parasieten en zonnebrand. Animal Aid stuurde vrijwilligers om de hond te helpen. Zorgzame aanbiedingen rolden gretig over omdat ze begrijpelijkerwijs honger leed , maar ze was niet van plan om te worden opgepakt.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

De hond verbleef op straat met een reden – ze was een nieuwe moeder. Het kostte veel overredingskracht en veel hondensnoepjes, maar de vrijwilliger slaagde er uiteindelijk in om mama op te halen. Nu was het tijd om zich vast te klampen aan haar pups.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Toen mama’s pups werden gevonden, hadden ze last van schurft en Coco was er slecht aan toe. Om beide honden te redden, pakte onze vrijwilliger de zwakste pup op en bracht haar naar haar moeder. Coco krijgt een tweede kans in het leven die ze verdient.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Mama werd op de examentafel gelegd. Haar arme lichaam was doorzeefd met schurft. Ze had actuele antibiotische zalf en dagelijks medicinale baden nodig. Ze hoopten dat ze met hun ijver en goede voeding volledig zou herstellen. Mama was bang, maar het medische team deed hun best om haar te kalmeren.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Ook Coco werd onderzocht. Ze had ondergewicht en was lusteloos, dus ze kreeg veel geruststelling en liefde van het medische team, dat de actuele behandeling op haar huid toepaste. De kleine puppy zou regelmatig dermatologische baden nodig hebben. Gelukkig lieten verhuurders in deze gevallen toe dat zowel moeder als baby tijdens de herstelperiode in het opvangcentrum verbleven.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Na enige tijd waren de honden voldoende gesetteld om hun eerste maaltijd te nuttigen. Mama en Coco waren niet gewend om opgesloten te worden of met mensen om te gaan op deze manier, maar de vrijwilliger knielde neer en had alleen de beste bedoelingen – hen een heerlijke kom eten geven. De gevoelens van warmte in de hele kamer – vooral bij de vrijwilligers – bereikten hun hoogtepunt toen de honden het begonnen te eten.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Hoewel de honden veilig waren, bevonden ze zich in een vreemde omgeving. Coco zo klein en zo fragiel, knuffelde zich bij haar moeder elke kans die ze kreeg. Ze kon alleen slapen in het lichaam van haar moeder. Het was prachtig om te zien. Hun band was zo duidelijk en zo puur.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Na een paar weken van ijverige behandeling, coco en haar moeder drastisch verbeterd. Coco had zelfs de energie om te spelen en het maakte Momma een beetje gek. Het schattigste gebeurde daarna en de vrijwilligers waren onder de indruk. Coco hield haar moeder nauwlettend in de gaten en imiteerde alles wat ze deed. Als Mama aan haar oor krabde, deed Coco dat ook. Als Mama ging zitten om te krabben, deed Coco dat ook. Coco nam haar ogen niet van haar moeder af en het was volkomen schattig.

Bron afbeelding: Animal Aid – YouTube-video

Speciale dank aan het prachtige werk dat Animal Aid verricht voor dieren in nood! Bekijk zeker hun video hieronder.

Bekijk dit hartverwarmende verhaal met een ZEER happy end!

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!