Zieke puppy gebruikte alles wat ze had om rechtop te zitten en mama te vertellen dat het goed zou komen.

Het leven op straat kan wreed genoeg zijn voor mensen. Dieren lijden ook onder gebrek aan voedsel, onderdak en schoon water. Veel organisaties proberen hen te helpen door hen te voeren of onderdak te bieden waar ze kunnen. Maak kennis met Animal Aid, een prachtige organisatie die dieren helpt en geweldig werk doet. Goede doelen voor dieren bieden een verscheidenheid aan hulp met zwerfdieren in gebieden over de hele wereld, Animal Aid doet bijvoorbeeld alles wat het kan om de dieren te huisvesten en te voeden, naast het bieden van medische zorg.

Animal Aid kreeg een telefoontje over een pup die leed en ernstige schurft had. Zelfs met veel liefde en zorg is schurft moeilijk te genezen. Haar aandoening was zo wijdverbreid dat ze haar haar had verloren, waardoor ze overgevoelig werd voor secundaire infecties, parasieten en zonnebrand. Animal Aid stuurde vrijwilligers om de hond te helpen. Zorgzame aanbiedingen rolden gretig over want ze was begrijpelijkerwijs uitgehongerd – maar ze was niet van plan om opgepakt te worden.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

De hond verbleef met een reden op straat – ze was een nieuwe moeder. Het kostte veel overredingskracht en veel hondensnoepjes, maar de vrijwilliger slaagde er uiteindelijk in om mamma op te pakken. Nu was het tijd om haar puppies te vangen.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Toen mama’s pups werden gevonden, leden ze aan schurft en Coco was er slecht aan toe. Om beide honden te redden pakte onze vrijwilliger de zwakste pup op en bracht haar naar haar moeder. Coco zal een tweede kans op leven krijgen die ze verdient.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Mama werd op de onderzoekstafel gelegd. Haar arme lichaam zat vol schurft. Ze had topische antibiotische zalf en dagelijkse medicinale baden nodig. Ze hoopten dat ze met hun ijver en goede voeding volledig zou herstellen. Mamma was bang, maar het medische team deed hun best om haar te kalmeren.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Coco werd ook onderzocht. Ze had ondergewicht en was lusteloos, dus kreeg ze veel geruststelling en liefde van het medische team, dat de topische behandeling op haar huid toepaste. De kleine pup zou regelmatig dermatologische baden nodig hebben. Gelukkig lieten de huisbazen in dit geval toe dat moeder en baby tijdens de herstelperiode in het opvangcentrum bleven.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Na enige tijd waren de honden voldoende gesetteld om hun eerste maaltijd te krijgen. Momma en Coco waren het niet gewend opgesloten te zitten of in deze hoedanigheid met mensen om te gaan, maar de vrijwilliger knielde neer en had alleen de beste bedoelingen – hen een heerlijke kom voer geven. De gevoelens van warmte in de hele kamer – vooral bij de vrijwilligers – bereikten hun hoogtepunt toen de honden begonnen te eten.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Ook al waren de honden veilig, ze waren in een vreemde omgeving. Coco, zo klein en kwetsbaar, kroop tegen haar moeder aan bij elke kans die ze kreeg. Ze kon alleen slapen in haar moeders lichaam. Het was prachtig om te zien. Hun band was zo duidelijk en zo puur.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Na een paar weken van ijverige behandeling verbeterden Coco en haar moeder drastisch. Coco had zelfs de energie om te spelen en daar werd mama een beetje gek van. Het schattigste gebeurde vervolgens en de vrijwilligers waren onder de indruk. Coco keek aandachtig naar haar moeder en imiteerde alles wat ze deed. Als mama aan haar oor krabde, deed Coco dat ook. Als mama ging zitten om te krabben, deed Coco dat ook. Coco kon haar ogen niet van haar moeder afhouden en het was absoluut schattig.

Image Source Credit: Animal Aid – YouTube Video

Speciale dank aan het geweldige werk dat Animal Aid verricht voor dieren in nood! Bekijk zeker hun video hieronder.

Bekijk dit hartverwarmende verhaal met een ZEER gelukkig einde! Deel dit ook zeker met een vriend of familielid!