Zelfgemaakt goedkoop hondenvoer recept

Een huisdiereigenaar zijn met een beperkt budget is moeilijk. Geloof me, ik snap het. Onze familie heeft vier menselijke leden, 3 hondenleden en 7 katachtige leden. Ik knijp elke cent om ons binnen het budget te houden en gebruik dit Goedkoop hondenvoer recept is slechts een van de manieren waarop ik geld bespaar.

We willen allemaal de beste kwaliteit voedsel voor onze honden bieden, maar hoe beter het voedsel, hoe duurder het is. De meeste huisdierouders begrijpen dat commercieel hondenvoer van hoge kwaliteit meer dan $ 5 per portie kan kosten. Wist je dat je zelfgemaakt hondenvoer van hoge kwaliteit kunt maken voor minder dan $ 3 per portie?

Dat is een ENORME kostenbesparing!

Als het gaat om het verlagen van de kosten van zelfgemaakt hondenvoer, draait het allemaal om de ingrediënten. Enkele tips om te volgen wanneer u uw zelfgemaakte hondenvoerkosten wilt verlagen, zijn onder meer:

• Koop ingrediënten indien mogelijk in bulk
  • Probeer ingrediënten te gebruiken die je al bij de hand hebt
  • koop ingrediënten die in het seizoen zijn
  • Gebruik overgebleven ingrediënten voordat ze slecht worden

Dit goedkope recept voor hondenvoer zal niet voor elke hond qua voedingswaarde in balans zijn. Het is het beste om uw dierenarts of een hondenvoedingsdeskundige om hun goedkeuring te vragen voordat u uw hond overschakelt op een zelfgemaakt dieet. Ze zullen uw hond samen met dit recept evalueren en u helpen vervangingen of toevoegingen te maken om ervoor te zorgen dat het qua voedingswaarde in balans is voor uw huisdier.

Zelfgemaakt goedkoop hondenvoer recept

goedkoop hondenvoer receptJe kunt je goed houden aan het recept dat ik hieronder deel of je kunt in plaats daarvan andere hondvriendelijke groenten vervangen. Zorg ervoor dat de ingrediënten die u toevoegt veilig en gezond zijn voor uw huisdier.

Goedkoop hondenvoer recept

De ingrediënten in dit recept zijn betaalbaar in mijn regio. We verbouwen veel van onze groenten en mijn man is een fervent jager, dus we hebben meestal veel wildvlees in de vriezer.

Als hert te duur is in uw regio, kunt u in plaats daarvan gehakt, kip of kalkoen vervangen. U kunt ook andere groenten en fruit vervangen die in het seizoen zijn of lokaal in uw omgeving worden geteeld. Dit zal helpen om dit goedkope hondenvoerrecept zo goedkoop mogelijk te houden.

• Auteur: Samantha Rands
  • Voorbereidingstijd: 15 minuten
  • Kooktijd: 20 minuten
  • Totale tijd: 35 minuten
  • Opbrengst: 8 kopjes 1x
  • Categorie: Gekookt eten
  • Methode: Kookplaat
  • Keuken: Hondenvoer
  • 1 1/2 kopjes bruine rijst
  • 1 eetlepel olijfolie
  • 3 pond gemalen hert
  • 3 kopjes baby spinazie, gehakt
  • 1 kopje wortelen (gehakt)
  • 1 courgette (gehakt)
  • 1/2 kop Selderij (gehakt)

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Voeg de olijfolie toe aan een grote koekenpan en kook het hert goed gaar.

Ik voeg de groenten rauw toe, maar als je een kieskeurige eter hebt, kun je de groenten koken zoals je wilt. Meng alle ingrediënten samen in een grote pan/kom en meng volledig.

Voeding

• Portiegrootte: 1/2 kop
  • Calorieën: 170
  • Suiker: .6 g
  • Natrium: 14 mg
  • Vet: 2,3 g
  • Koolhydraten: 15 gr
  • Vezel: 1,1 g
  • Eiwit: 20.4 gr
  • Cholesterol: 0 mg

Aanbeveling voor portiegrootte: U kunt dit voer aan uw hond serveren zodra het is afgekoeld. Ik raad aan om ongeveer 1/2 kopje voedsel te voeren voor elke 20-25 pond lichaamsgewicht. Deze aanbeveling is voor 2 porties per dag. Dus, een hond van 25 pond zou ’s ochtends ongeveer 1/2 kopje eten en ’s avonds 1/2 kopje.

Dit is slechts een richtlijn. Sommige honden, zoals werkhonden en zeer actieve rassen, hebben meer calorieën nodig dan dit. Luie huisdieren en oudere honden hebben er misschien niet zoveel nodig.

Het is het beste om uw dierenarts te raadplegen over de juiste portiegrootte voor uw hond. Ze zullen u ook helpen de maaltijd te evalueren om ervoor te zorgen dat deze voldoet aan de unieke voedingsbehoeften van uw huisdier. Indien nodig zullen ze u helpen bij het kiezen van de beste supplementen en / of multivitaminen om toe te voegen.

Hoe op te slaan: Je kunt het overgebleven goedkope zelfgemaakte hondenvoer 3-5 dagen in een luchtdichte container in de koelkast bewaren of invriezen, en ze zijn tot 3 maanden houdbaar. Houd er rekening mee dat dit recept geen conserveermiddelen bevat, zodat het lang niet zo lang meegaat als commercieel hondenvoer.

Voor meer informatie

We publiceren elke maand veel zelfgemaakt hondenvoer en traktaties. Voor meer recepten, kooktips en advies voor dierenvoeding, zie onze sectie “Recepten”. Als je nieuw bent bij het onderwerp van huisgemaakt hondenvoer, raad ik je aan meer te lezen over “Hoeveel te voeden” om de portiegroottes te begrijpen, “Welke supplementen te gebruiken” om uitgebalanceerde maaltijden te maken en “Hoe op te slaan” voor tips over eenvoudig en gemakkelijk zelfgemaakt hondenvoer dat in een koelkast of een vriezer wordt bewaard.