Ze vonden een hond ‘alleen’ in de keuken, ‘opgelucht nadat 4 vuilniszakken met bont waren afgeschoren

Velen van ons maken zich zorgen over wie er voor onze huisdieren zou zorgen als we zouden overlijden. Dit verhaal is een les voor ons allemaal: wees er klaar voor. We zullen misschien nooit weten wat morgen voor ons in petto heeft.

Een oudere heer is overleden. Hij was niet voorbereid en zijn hond werd aan een nieuw gezin gegeven. Een heel jaar lang verwaarloosde deze nieuwe familie de geliefde metgezel van Cocos, een Bobtail of Old English Sheepdog genaamd Cocos. Hun prachtige vachten hebben constante verzorging nodig. Hun lange haar kan blijven haken en zich om hun ogen wikkelen als het niet regelmatig wordt verzorgd.

Zijn nieuwe familie gaf er echter niet om hem te verzorgen en zijn vacht groeide uit de hand tot een verwarde puinhoop die zijn mobiliteit en ademhaling belemmerde. Dit was niet alleen een cosmetisch probleem; het was het leven of naar de Regenboogbrug gaan.

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Cocos werd verwaarloosd en hij verloor niet alleen de reguliere verzorging; Hij werd volledig over het hoofd gezien! Alle honden hebben activiteit en genegenheid nodig, evenals een uitgebalanceerd dieet en regelmatige verzorging. Hij werd alleen gelaten in de keuken alsof hij er niet eens was.

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Zoals je kunt zien, kostte het veel moeite om Cocos te laten ontspannen. Hij zag er niet eens uit als een hond!

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Terug in de faciliteit werd Cocos naar een dierenarts gebracht. Ze werkten meer dan drie uur om al zijn samengeklitte haar te verwijderen. Ze ontdekten zweren en infecties onder de vacht die zijn huid rauw hadden gewreven.

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Is dat een oog? Oh mijn god, daar is hij… !

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Na drie uur verschijnt er een prachtige hond. Coco’s kunnen ademen en bewegen. Hij heeft gewoon het ideale gezin voor altijd nodig dat hem nu nooit in de steek zal laten.

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Elena, aan de andere kant, was precies wat Cocos nodig had. Ze was goed op de hoogte van Sheepdogs en wilde hem graag een goed leven geven.  Ze weet hoe ze hem actief en gezond moet houden door zijn vacht te trimmen. Kijk nu maar eens naar hem! Dat is een blije hond!

Bronvermelding afbeelding/verhaal: DailyMail

Eindelijk, na lang wachten, kan Coco het leven leiden dat hij verdient!

‘DEEL’ dit krachtige verhaal met een vriend of familielid!