Ze dacht dat hij weer een misbruikgeval was, maar zijn microchipscan ‘maakte haar bang’

Medewerkers van het asiel waren verrast toen ze Nate tegenkwamen, een opvallend mooie raszuivere Husky, die door de straten dwaalde alsof hij een zwerfhond was. In tegenstelling tot het typische gedrag van dakloze honden die ze tegenkwamen, presenteerde Nate een buitengewoon geval. Zijn ogen, diep en hol, leken verhalen te vertellen over een verontrustende geschiedenis. Deze beklijvende blik, in combinatie met zijn gedrag, was een indicatie van het trauma dat hij had meegemaakt. Nate was opmerkelijk schichtig en had de neiging zich in zichzelf terug te trekken, een duidelijk teken van zijn worsteling om met ervaringen uit het verleden om te gaan.

Terwijl we Nate introduceren, verdiepen we ons in zijn verhaal, een reis van veerkracht en de zoektocht naar een medelevende toekomst die hij zo terecht verdient.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Bij het scannen van Nate op een microchip, ontdekte het personeel van het asiel de reden achter zijn eigenaardige houding. Het bleek dat Nate was geregistreerd bij een laboratorium, waar hij gedurende enkele maanden uitgebreide en harde tests had doorstaan.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Het laboratorium liet hem, in een daad van nalatigheid, harteloos achter op straat vanwege zijn “psychisch gestoorde” toestand. Als reactie hierop nam het asiel contact op met het Beagle Freedom Project, een organisatie die ervaring heeft met het helpen van dieren die worden onderworpen aan laboratoriumtests.

Er volgde een samenwerking, die leidde tot de ontdekking van een pleegmoeder die bereid was Nate te accepteren, met littekens en al. Ze wijdde zich aan een uitputtend rehabilitatieprogramma en werkte maandenlang onvermoeibaar om hem te helpen zijn traumatische verleden te overwinnen. Aan het einde van zijn verhaal zien we Nate geluk uitstralen, nu bereid om een permanent gezin te vinden waar hij kan gedijen.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Voor zijn pleegmoeder is hij niet zomaar een hond; Hij is een unieke krijger. Jaarlijks ondergaan talloze dieren lijden in laboratoria, opgeofferd voor menselijke ambitie. Het is nu meer dan ooit van cruciaal belang om te pleiten voor degenen die in laboratoria hebben geleden en om zich te verzetten tegen de wrede behandeling van deze onschuldige wezens.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!