Ze consumeerde alles wat ze kon, verwachtte dat er een aardig persoon langs zou komen

Stel je voor dat je op een bitterkoude dag een hond tegenkomt die hulpeloos opgesloten zit in een kleine kennel. Dit scenario weerspiegelt de grimmige realiteit waarmee Prima werd geconfronteerd nadat ze in de winter door haar eigenaren in de steek was gelaten. De ernstig ondervoede hond nam zijn toevlucht tot het consumeren van alles wat ze kon opruimen, een beslissing die bijna tot tragische gevolgen leidde. Toen ze werd ontdekt, was Prima alarmerend dicht bij het bezwijken aan haar erbarmelijke toestand. Haar situatie was kritiek, waardoor dringende zorg nodig was. Jannel en Robby, vrijwilligers uit Houston, Texas, stuitten op Prima tijdens hun routinebezoek aan een plaatselijk park waar ze de verzorging van achtergelaten dieren verzorgden. Ze werd gevonden terwijl ze rustte in een van de schuilplaatsen die door Corridor Rescue werden aangeboden voor zwerfdieren om de wintermaanden te doorstaan.

Bij nadere inspectie realiseerde Jannel zich de schrijnende toestand van Prima. Haar buik was abnormaal vergroot en ze had moeite om te bewegen. Toen ze dichterbij kwamen, zagen ze Prima’s skelet contrasteren met haar gezwollen buik, wat wijst op een ernstige hartwormbesmetting. De vrijwilligers boden haar voedsel en water aan, wat ze met tegenzin accepteerde. Ze namen onmiddellijk contact op met Corridor Rescue, die ermee instemde voor haar te zorgen. Ze haalden Prima met succes over in hun voertuig en vervoerden haar naar de redding, waar ze leek te begrijpen dat deze mensen haar redders waren.

JaNell Mitchell/Facebook

In de dierenkliniek werd Prima gediagnosticeerd met vergevorderde hartwormen, die haar longslagader waren binnengedrongen, wat mogelijke chirurgische ingrepen bemoeilijkte. Gezien haar vergevorderde toestand werd de hond aangewezen als een hospice-geval. De prioriteit verschoof naar het bieden van een comfortabel pleeggezin aan Prima waar ze veiligheid en genegenheid zou ervaren.

Prima’s verleden werd gekenmerkt door ernstige verwaarlozing, wat leidde tot diepgewortelde trauma’s en een moeilijke aanpassing aan nieuwe omgeving en mensen. Het veterinaire team besloot tot een agressieve behandeling van hartworm met meerdere injecties gedurende meerdere maanden, in combinatie met ondersteunende zorg om haar herstelkansen te vergroten.

Corridor Rescue Inc./Facebook

Tegen alle verwachtingen in boekte Prima aanzienlijke vooruitgang tijdens haar behandeling en vertoonde ze een opmerkelijke verbetering toen haar gezondheid terugkeerde. Na een inspannend regime te hebben doorstaan bij de redding in Texas, transformeerde Prima en omarmde ze het leven in haar pleeggezin opnieuw. Geleidelijk aan begon Prima om te gaan met andere honden en koesterde ze haar nieuwe leven. Vanaf haar grimmige begin evolueerde Prima tot een liefhebbende en vrolijke hond, die genoot van elk aspect van haar getransformeerde bestaan. Haar gezondheid verbeterde enorm, wat zowel het medische team als de reddingsgroep schokte.

Al snel kwam het perfecte gezin naar voren, enthousiast om Prima een liefdevol thuis te bieden waar ze blijft bloeien. Prima’s redding en herstel getuigen van de veerkracht van de geest, verdedigd door toegewijde redders die weigerden haar op te geven en haar een kans op een nieuw leven boden.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!