Wat te doen als iemand je vleugels steelt

Van Icarus tot inspiratie: obstakels overwinnen en hoog zweven

Nog maar een paar dagen geleden had ik de kans om Cirque du Soleil te zien. Velen van jullie hebben gehoord van dit unieke en buitengewone bedrijf, opgericht door Guy Laliberté, een dromerige ondernemer die een klein gezelschap in Montreal, Canada, transformeerde tot een wereldwijd fenomeen dat miljoenen mensen heeft ontzag en geïnspireerd.

Een van hun optredens die mij het meest is bijgebleven, is de vlucht van Icarus. Uit de nachtblauwe duisternis van de grote tent komt een fel verlichte witgevleugelde Icarus tevoorschijn, die op de grond valt terwijl hij zijn vleugels in slow motion heen en weer beweegt.

Wanneer hij de grond raakt, verzamelen mensen zich om hem heen, porren en porren in zijn slappe lichaam, stelen uiteindelijk zijn vleugels, binden hem vast in een visnet en hijsen hem weer omhoog in de donkere lucht.

Dat is het moment waarop de roerloze, slappe Icarus zich uit het net bevrijdt en erin slaagt weer te vliegen ondanks dat hij zijn vleugels heeft verloren.

We worden allemaal geconfronteerd met situaties in het leven waarin we ons verbranden, we vallen of anderen proberen onze vleugels weg te nemen – Ons doel, onze passie of onze hoop – maar zoals het verhaal zegt, we kunnen zelfs zonder onze vleugels vliegen.

Als het gaat om gezondheid en honden, zullen er altijd mensen zijn die zullen proberen onze vleugels van verkenning en moed te knippen door de prestaties van anderen te verdisconteren of belachelijk te maken.

Onlangs, na ’s werelds oudste hond, Bobi, is overleden, een Britse dierenarts startte een campagne om hem te laten diskwalificeren voor het Guinness World Records omdat hij zelfgemaakt onbewerkt voedsel kreeg. Hoe belachelijk!

Ik ben geschokt door de acties van deze dierenarts, omdat ik er absoluut zeker van ben dat Bobi’s leeftijd echt was. Het maakt niet uit wie er achter deze lastercampagne zat, jij en ik weten heel goed dat het voeren van natuurlijke, soortgeschikte voeding beter is voor de gezondheid van alle honden.

Er zullen altijd mensen zijn die proberen de vleugels van anderen te stelen, maar dat kan ons er niet van weerhouden ons collectieve bewustzijn, kennis en wijsheid te verhogen.

Ik hou van wat Vaclav Havel, de eerste democratisch gekozen president van Tsjechië, ooit zei:

“Waarheid en liefde zullen leugens en haat overwinnen.”

In het licht van de recente gebeurtenissen heb ik besloten mijn tijd te doneren aan het organiseren van korte, geïmproviseerde, gratis consultatiesessies om met u in contact te komen en uw vragen te beantwoorden. Ik heb vorige week al een sessie gelopen en het was erg leuk.

Aankomende gratis consultatiemogelijkheid

De volgende sessie is op Woensdag 22 november 2023, om 10:15 uur PST.

13.15 uur Oost
20:15 uur VK
21.15 uur Midden-Europese tijd

Er zijn vijf plaatsen beschikbaar op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt: Zorg dus dat je op tijd bent! Ter info, de sessie wordt opgenomen en gedeeld zodat anderen ervan kunnen leren, en door deel te nemen aan de sessie, geeft u ons toestemming om dit te doen.

We zullen de link om mee te doen op onze Facebook-pagina, Zorg er dus voor dat je aanwezig bent op de starttijd van de sessie. Als je er niet in kunt, betekent dit dat alle plekken al bezet zijn.

Wees voorzichtig en heb een geweldige dag!