Vrouw gaf deze ongewenste pitbull een nieuw thuis, veranderde haar leven in een ‘sprookje’

In een wereld vol vooroordelen, met name ten aanzien van dieren zoals honden, is een van de meest voorkomende misvattingen het idee dat pitbulls niet geschikt zijn voor adoptie. Deze mentaliteit heeft ertoe geleid dat veel mensen de gedachte om een pitbull te adopteren hebben afgewezen, waardoor deze honden vaak alleen moeten overleven. Niet iedereen onderschrijft dit geloof echter, zoals blijkt uit een vrouw genaamd Caitlyn, die spontaan besloot een pitbull te adopteren, een keuze die haar leven voor altijd zou veranderen.

Caitlyn, afkomstig uit Charlotte, North Carolina, ontmoette een verdwaalde pitbull genaamd Liv. Liv was er slecht aan toe, uitgemergeld, met een slappe buik door overfokken en naar achteren gebogen oren, waarschijnlijk door een onjuiste uitsnede. Bij het zien van Liv’s bedroefde ogen, die haar moeilijke verleden levendig overbrachten, voelde Caitlyn zich onmiddellijk tot haar aangetrokken. Caitlyn was al een Pit Bull-eigenaar en merkte dat ze deze specifieke Pittie niet kon weerstaan. Ze besloot al snel om de pleegmoeder van Liv te worden. Gezien de uitdagende geschiedenis van Liv is het niet verwonderlijk dat haar aanpassing aanvankelijk moeilijk was, maar geleidelijk aan begon het beter te gaan.

Afbeelding/verhaal Bron: GeoBeats Animals via YouTube-video

Het verhaal neemt een nog vertederender wending met Tater Tot, Caitlyn’s andere pitbull. Caitlyn onthulde aan GeoBeats Animals: “Liv wilde niet gaan wandelen totdat ik Tater Tot mee begon te nemen.”

Tater Tot, ook een redding, en Liv vormden meteen een band en begrepen elkaar niet alleen als hetzelfde ras, maar ook door hun gedeelde ervaringen. Opmerkelijk genoeg omarmde Tater Tot, typisch selectief en minder vriendelijk tegenover andere honden, Liv. Deze band was de katalysator voor Caitlyn’s beslissing om Liv’s leven permanent te veranderen. Zo werd Liv door haar nieuwe moeder omgedoopt tot Sweet Pea en werd ze officieel een geliefd familielid.

Afbeelding/verhaal Bron: GeoBeats Animals via YouTube-video

Sweet Pea’s reis naar haar nieuwe huis omvatte het ondergaan van maar liefst vijf operaties, waaronder een om een langdurige gezichtswond te genezen. Met de succesvolle behandeling van deze wond vervaagden de littekens van haar vorige leven, wat de weg vrijmaakte voor een betere toekomst. Ondanks haar traumatische verleden evolueerde Sweet Pea naar een liefdevolle, aanhankelijke hond, die momenten koesterde zoals haar poten op de hand van haar moeder hebben, aaitjes op het hoofd krijgen en troost bieden aan haar familie wanneer dat nodig is.

Dit liefdevolle trio bezocht Caitlyn’s moeder vaak op haar werkplek, genietend van een uitgestrekt veld om te spelen. Sweet Pea speelde met Tater Tot voordat ze beschermend dicht bij haar moeder of oma bleef. Zelfs ontketend bleef ze in de buurt van haar familie. De veerkracht van Sweet Pea, ondanks haar worstelingen, is een bewijs van de kracht van liefde en familiebanden. Haar leven krijgt zin van haar familie.

Afbeelding/verhaal Bron: GeoBeats Animals via YouTube-video

Uiteindelijk laat het verhaal van deze Pit Bull zien dat liefde alle vooroordelen en stereotypen overstijgt en uiteindelijk de overhand krijgt!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!