Vrouw filmt hond na scheiding van haar pups en haar tranen inspireren een gezin

Cinnamon werd achtergelaten in het Charlotte Mecklenburg Animal Care & Control-asiel in North Carolina, overweldigd door verdriet. Gescheiden van haar puppy’s, kon ze niet anders dan huilen wanneer iemand pauzeerde om met haar om te gaan. Haar benarde situatie trok de aandacht van een vrijwilliger, die ervoor koos om haar liefdesverdriet op video vast te leggen en op Facebook te delen. Binnen 48 uur namen de omstandigheden van Cinnamon een dramatische wending. Sarah Jennings Sleime, een vrijwilliger voor de Greater Charlotte SPCA, voelde zich genoodzaakt om op een zaterdag in een opwelling de dierenbescherming te bezoeken om een paar honden te evalueren voor redding.

Sarah Jennings Sleime/Facebook

Onvoorbereid op de emotionele impact, was Sleime diep ontroerd door Cinnamon, die zichtbaar van streek was omdat ze gescheiden was van haar puppy’s. Elke poging om met de hond te communiceren resulteerde in tranen in Cinnamon’s ogen. Ondanks de beperkingen van de SPCA bij het redden van grote honden vanwege het ontbreken van een pleeggezin, voelde Sleime een dringende behoefte om te helpen.

Ze deelde een video van de aangrijpende situatie van Cinnamon op Facebook, die al snel 1 miljoen views en 20.000 shares opleverde. Sleime’s poging om een huis voor Cinnamon te vinden, kreeg een overweldigende respons, met honderden vragen die binnenstroomden.

Sarah Jennings Sleime/Facebook

Onder de velen die door de video werden geraakt, was Meghan Connor Shelton uit Charlotte, North Carolina. Shelton en haar familie ontmoetten Cinnamon de volgende ochtend gretig en werden meteen verliefd. Ze voltooiden prompt het adoptieproces en Cinnamon, nu omgedoopt tot Rosie, was er klaar voor.

Ze verwelkomden haar in hun huis. De andere hond van het gezin, een 3-jarige pitbull genaamd Blu, maakte zich aanvankelijk zorgen over hun compatibiliteit. Rosie overtrof echter alle verwachtingen en vormde al snel een sterke band met Blu alsof ze elkaar al een leven lang kenden.

Sarah Jennings Sleime/Facebook

Rosie’s hartverwarmende verhaal verzekerde haar niet alleen van een liefdevol thuis, maar benadrukte ook de benarde situatie van veel asielhonden en inspireerde anderen om uit hetzelfde asiel en dezelfde reddingsgroep te adopteren.