Vrouw en hond gered in de buurt van Peak District Waterfall

Nadat ze met haar hond vast kwam te zitten in de buurt van een waterval in het Park District, heeft een vrouw haar dankbaarheid betuigd aan een reddingsploeg uit de bergen.

De vrijwilligers van het Kinder Mountain Rescue Team brachten zeven uur door met het redden van hen in de buurt van de Kinder Downfall.

Kai, een vierjarige Saluki, werd gered van een richel boven een val van 164 voet (50 meter).

“We zijn er zeker van dat we die nacht twee levens hebben gered, niet slechts één,” aldus het reddingsteam.

Vrouw en hond gered in de buurt van Park District Waterfall
De Kinder Downfall, waar de vrouw en haar hond strandden. Foto: Alan Howarth

Op 27 april was de 26-jarige hondenuitlater, die om anonimiteit heeft gevraagd, aan het wandelen met haar vier honden in de buurt van de piek van Kinder Scout toen ze zag dat Kai in een richel was afgedaald.

Voordat ze de bergredding belde, probeerde de vrouw Kai enkele uren te pakken te krijgen.

Toen het weer verslechterde, verzamelde ze haar andere drie huisdieren en wachtte op hulp.

Ze verklaarde:

“Ik bleef tegen hem (Kai) zeggen: ‘Ik kom eraan. Ik kom bij je.'”

“Ik kwam bij deze rotsen en ik keek naar hem en dacht: ‘Ik ben zo dicht bij hem.’ Maar als ik val, zitten ze allemaal vast omdat er niemand voor ze komt.

Ik krulde me gewoon om de honden heen en bleef tegen Kai roepen dat ik er nog steeds was en hem niet zou verlaten.”

Het reddingsteam kon de vrouw en haar hond redden

Kinder Mountain Rescue Team kon Kai bereiken

Kinder Mountain Rescue Team zei dat de vrouw “behoorlijk onderkoeld” was toen ze haar vonden.

Met behulp van een touw konden reddingswerkers bij Kai komen.

“Ik kan ze nooit terugbetalen. Ik zou ze alles kunnen geven wat ik heb, wat niet genoeg zou zijn.”

De plaatsvervangend teamleider van het Kinder Mountain Team, Alan Howarth, beschreef de redding als een uitdagende operatie.

“Na een zorgvuldige beoordeling van het terrein en de situatie, hebben we een volledige touwredding uitgevoerd om de hond op te halen.

“Dit hield in dat het hele team een aanzienlijke hoeveelheid apparatuur naar de Downfall droeg en het in het donker optuigde.

Ze deed absoluut het juiste door om hulp te roepen, en we zijn er zeker van dat we die nacht twee levens hebben gered, niet slechts één.”

LEES VERDER: Gewonde hond gered na val van een 100ft klifrand