Vrouw brengt zwarte pitbull mee naar huis als niemand anders dat zou doen

Toen Caitlyn Sweet Pea voor het eerst ontmoette, wist ze dat de kansen van de zwarte Pit Bull om een eeuwig thuis te vinden klein waren. Black Pit Bulls zijn geen populair ras om te adopteren, maar Caitlyn kon het niet laten om Sweet Pea een kans op een nieuw leven te geven. Sweet Pea werd als zwerfhond gevonden en had ernstig ondergewicht, haar maag zakte door overfokken en haar oren waren naar achteren gebogen – mogelijk door een mislukte cropping-poging. Hoe dan ook, Caitlyn zag iets speciaals toen ze naar Sweet Pea keek; een onuitgesproken band die de twee voor de rest van Sweet Pea’s leven zou verbinden.

Naar YouTube

Vanaf het moment dat Caitlyn haar oppakte, onthulden de grote, doodsbange ogen van Sweet Pea de emotionele littekens die ze met zich meedroeg. Caitlyn was vastbesloten om een veilige en liefdevolle omgeving te bieden voor Sweet Pea om te genezen en te groeien. In het begin was Sweet Pea te bang om het huis te verlaten of te gaan wandelen. Toen Caitlyn echter haar andere hond, Tater Tot, mee begon te nemen op wandelingen, kwam Sweet Pea langzaam uit haar schulp.

Naar YouTube

Tater Tot, een hondselectieve pup die Caitlyn drie jaar had, werd al snel verliefd op Sweet Pea. De twee honden kregen een band over hun gedeelde angsten en hielpen elkaar hun angsten te overwinnen. Tegenwoordig weigert Sweet Pea te gaan wandelen, tenzij het hele gezin bij elkaar is.

Ondanks haar traumatische verleden is Sweet Pea uitgegroeid tot een liefdevolle en aanhankelijke hond. Ze vindt het leuk om haar poten op de hand van haar mens te houden, aai over haar hoofd te krijgen en haar dierbaren te troosten als ze van streek zijn. Het trio is onafscheidelijk geworden, met Sweet Pea die Tater Tot en Caitlyn altijd volgt, waar ze ook gaan.

Naar YouTube

Hoewel Sweet Pea misschien niet veel complimenten krijgt van vreemden, is het personeel van Dunkin’ Donuts fan geworden van het schattige duo. Caitlyn is van mening dat pitbulls zoals Sweet Pea vaak verkeerd worden begrepen en geen eerlijke kans krijgen. Ze heeft geleerd dat veel van het gedrag van een hond gebaseerd is op de omgeving en de persoon met wie ze zijn. Als Caitlyn kalm is, zijn haar honden ook kalm.

Van april tot oktober onderging Sweet Pea vijf operaties en er waren dagen dat Caitlyn niet wist of ze het zou halen. Sweet Pea gaf zichzelf echter nooit op en bleek een veerkrachtige en taaie hond te zijn. Caitlyn vertelt Sweet Pea vaak hoe dankbaar ze is voor haar kracht en doorzettingsvermogen.

Naar YouTube

Caitlyn, Tater Tot en Sweet Pea bezoeken Caitlyn’s moeder vaak op het werk, waar een uitgestrekt veld is waar de honden kunnen spelen. Sweet Pea zal een tijdje met Tater Tot spelen voordat ze beschermend naast Caitlyn of haar moeder gaat staan. Zelfs los van de lijn wijkt Sweet Pea nooit ver af van de zijde van haar familie.

Na haar moeilijke verleden te hebben overwonnen, leidt Sweet Pea nu een gelukkig leven en geniet ze van eenvoudige genoegens zoals buiten in de zon liggen. Haar inspirerende verhaal is een bewijs van de kracht van liefde, geduld en begrip om een getraumatiseerde hond te helpen genezen en haar gelukzaligheid te vinden.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!