Vrijwilligersgroep kookt Thanksgiving-feest voor 16 asieldieren & 30 verwilderde katten

Iedereen houdt van een goede maaltijd op Thanksgiving, en de honden en katten in een opvangcentrum in Springfield, GA, zijn geen uitzondering. In feite kunnen deze harige lievelingen die maaltijd meer waarderen dan we ooit zullen weten. Want als je op zoek bent naar je eeuwige thuis of in het wild leeft, kunnen zulke fijne maaltijden van goedhartige dierenliefhebbers schaars zijn.

En met die gedachte in gedachten, gingen de Guardians of Effingham Animal Rescue in de keuken aan de slag met het opkloppen van een heerlijke spread voor de reddingsdieren in het Effingham County Animal Shelter en een lokale verwilderde kolonie met een kolossale clowder van katten.

Een feest voor The Furry

De Guardians van Effingham Animal Rescue vieren deze week een overwinning, met hun Thanksgiving Meal for Shelter Pets-initiatief dat overkomt als “een absoluut succes”, volgens de Facebook-pagina van de groep.

Het was de eerste keer dat de groep het feestevenement hield en vier kalkoenen van achttien pond, drie pond verse wortels en sperziebonen en 100% pompoenpuree kookte tot een heerlijke maaltijd die een traktatie zou zijn voor elke buik. En die grote partij voer ging naar het voeren van zestien asielhonden en -katten en een verwilderde kattenkolonie die dertig kitties sterk is. Bovendien maakten de Guardians genoeg voedsel dat deze harige lieverds ook een tweede maaltijd krijgen. Dat zijn veel gelukkige en volle buiken om deze Thanksgiving te markeren!

Als je deze Thanksgiving voor je pup wilt koken, bekijk dan Share Thanksgiving Dinner With Your Dog (recepten inbegrepen!)

Foto: screenshot, WTOC 11

Zoals Guardian’s vrijwilliger Bonnie McIver op Facebook deelde: “Dit was zo leuk om een Thanksgiving-dagmaaltijd te maken om aan de asielhonden te bezorgen! Onze vrijwilligers zijn gepassioneerd over wat we doen! We houden allemaal van dieren en helpen ze!”

En die liefde is te zien.

Guardians-oprichter Nikita Dave vertelde WTOC 11: “Ik wilde iets doen dat ik voor mijn dieren zou doen, omdat deze dieren dat niet elke dag te zien krijgen. Deze mensen doen geweldig werk om voor hen te zorgen, maar ik wilde iets speciaals doen, een verschil maken in hun leven, voor een dag.”

Foto: screenshot, WTOC 11

“We zouden graag denken dat een extra reddingsgroep in dit gebied, we de dagelijkse problemen in de reddingswereld kunnen minimaliseren.”

En omdat veel van de Guardians-vrijwilligers reddingsprogramma’s of groepen uitvoeren, begrijpen ze volledig hoeveel verschil één soort handeling kan maken voor dieren in nood.

Tabitha Moyak, een bewaker van vrijwilligers, zei het het beste: “Je moet het voor hen doen, vooral als niemand anders dat zal doen. Je moet tijd maken.”

Als je geïnteresseerd bent om mee te doen en meer informatie wilt over de Guardians of Effingham Animal Rescue, bezoek dan hun Facebook-pagina.

Wil je meedoen met het helpen van dieren deze feestdagen? Bekijk deze 5 tips om een geweldige hondenasielvrijwilliger te zijn!

Functie Afbeelding: Guardians-Effingham County Huisdieren/Facebook