Vrijwillige brandweerlieden redden hond die door harteloze eigenaar in stromend water is gegooid

Toen iemand een hond zag die vastzat in Lake Wister Dam, Oklahoma, wisten ze dat ze iets moesten doen. De enige manier waarop de hond daar terecht kon komen is als ze stroomopwaarts zwom of er in gegooid werd door iemand die haar niet wilde hebben. Het laatste leek het meest waarschijnlijk.

Een vrouw genaamd Madison Reneè postte een video van de hond om hulp te vragen. Al snel kwamen verschillende mensen, maar beseften dat de dam te diep was voor hen om erin te komen. De hond had echter moeite om zich staande te houden. Ze had elk moment door de stroming kunnen worden meegesleurd, dus ze had een wonder nodig. Gelukkig was er hulp onderweg!

Hond achtergelaten in dam

Springen in Actie

Een vrijwillige brandweerman genaamd Aaron Capell zag het bericht online en reikte uit naar collega-brandweerlieden voor hulp. Een groep van meer dan acht redders arriveerde met een boot om de hond te redden. Ze bonden een touw aan Capells boot en duwden die verder de dam in om dichter bij de hond te komen. Capell zat op de boot toen die het water in ging.

De redders vroegen het Army Corps om de dam af te sluiten tijdens de redding om het stromende water te verminderen. Toen Capell de pup bereikte, zei hij dat ze aarzelde om hulp te aanvaarden.

Man redt hond uit dam

“Bang, schichtig. Ik praatte met haar en uiteindelijk liet ze me haar aaien,” zei Capell.

Uiteindelijk won hij het vertrouwen van de hond en trok haar op de boot. De mensen op de wal hielpen de boot uit het water te trekken, zodat de hond eindelijk veilig was. Mike Young, een van de andere redders, bracht de pluizige witte hond naar de Poteau Valley Humane Society.

Geredde hond in asiel

A Forever Home Awaits!

De reddingsvideo van de hond raakte veel mensen, zodat de pup (nu bekend als Grace) binnen de kortste keren meerdere adoptieaanvragen had. Na veel wikken en wegen werden James en Paula Watson uitgekozen om Grace te adopteren. Zij hadden onlangs een van hun reddingshonden verloren en werden verliefd op het verhaal van Grace.

GERELATEERD: Hond worstelt urenlang in stromend water als helden in actie komen

Het koppel zei dat er onmiddellijk een band was tussen hen en de hond. Ze zeiden dat ze net zo opgewonden was om hen te zien als zij waren om haar te zien.

Grace pluizige reddingshond

“Ze rende meteen naar James toe en dat vertelde ons dat we de juiste beslissing hadden genomen,” zei Paula. “Ze heeft ons ook geadopteerd en dat is altijd goed.”

Grace’s verhaal had een happy end, maar zij is niet de enige hond die gered moet worden. Porteau Valley Humane Society heeft genoeg andere dieren die op zoek zijn naar forever homes, dus als je op zoek bent naar een nieuw gezinslid, overweeg dan om een hond in nood te adopteren.

Bekijk de heldhaftige redding hier:

H/T: 5newsonline.com
Uitgelichte afbeelding: Facebook