Vliegtuig met 53 reddingshonden voert noodlanding uit

Het is gebruikelijk dat reddingshonden van zuidelijke staten naar het Midwesten reizen om hun kansen op adoptie te vergroten, maar die grootschalige transporten zijn geen gemakkelijke taak. Maar ongeacht de complicaties werken dierenredders altijd hard om ervoor te zorgen dat de honden veilig aankomen.

Een vliegtuig dat honden vervoerde van Louisiana naar Wisconsin moest neerstorten op slechts een paar kilometer van zijn bestemming. Gelukkig overleefden de drie mensen en 53 honden aan boord het allemaal, maar er waren wat lichte verwondingen en natuurlijk angst. Dus ging de lokale humane samenleving aan de slag om deze honden te behandelen en voor te bereiden op adoptie.

Vliegtuigcrash Pewaukee

Onverwachte crash

Een transport van 53 honden zou op 15 november landen op de luchthaven van Waukesha County, maar het einde van de vlucht verliep niet soepel. Om onbekende redenen stortte het vliegtuig neer vlak voordat het Waukesha bereikte. Het stortte neer op de Western Lakes Golf Club in Pewaukee, Wisconsin, die slechts een paar kilometer van de bestemming ligt.

De noodlanding zorgde ervoor dat puin vloog en brandstof weglekte, maar wonder boven wonder leefde iedereen aan boord nog. De asielen en reddingswerkers die verwachtten de aankomende honden op te halen, haastten zich naar de plek des onheils toen ze van de crash hoorden. Een van de organisaties, de Humane Animal Welfare Society (HAWS), was van plan om 21 van de honden op te nemen.

Puppy gered van vliegtuigcrash

De oorzaak van de crash wordt nog onderzocht. Verschillende medewerkers van de golfclub waren getuige van het tweemotorige vliegtuig dat door de bomen crashte en bij de vijfde hole op de baan landde. Zijn vleugels knapten daarbij af, maar gelukkig stond niemand in de weg toen hij de grond raakte.

“Ik bedoel ongeloof om mee te beginnen, maar de eerste vraag is natuurlijk: is iedereen oké? En gelukkig is het antwoord ja,” zei Jason Heltz, Western Lakes Golf Club manager.

Adoptable dog bij HAWS

Honden vervolgen hun reis!

Alle honden werden al snel meegenomen naar lokale opvangcentra en reddingen, waar ze medische evaluaties kregen. Sommige honden hadden lichte verwondingen, maar dat was het dan ook. De meeste honden werden kort na de crash ter adoptie aangeboden. Na alles wat ze hebben meegemaakt, verdienen ze meer dan ooit een liefdevol thuis.

Een hond genaamd CeeCee ging naar huis met Tony Wasielewski, die in de buurt was toen het vliegtuig neerstortte. Toen hij de vliegtuigpassagiers ging helpen, sprong CeeCee in zijn armen en overlaadde hem met kusjes. Dus na enig nadenken wist Wasielewski dat de pup bedoeld was om in zijn familie te zijn. Veel van de andere honden vonden ook hun nieuwe gezin in slechts een paar dagen.

Vliegtuigcrash hond geadopteerd

GERELATEERD: Hond herenigt zich met familie na het overleven van fatale vliegtuigcrash

“Het is veel gewoon troosten en voor ze zorgen. Elk dier is net als wij anders, dus we gaan allemaal een beetje anders reageren”, zegt Maggie Tate-Techtmann, directeur bij HAWS.

Kort na de vliegtuigcrash startte HAWS een inzamelingsactie om geld in te zamelen voor de verzorging van de honden. Ze haalden uiteindelijk meer dan het dubbele op van hun doel van $ 5.000. HAWS neemt regelmatig honden op uit zuidelijke staten om ze betere kansen op adoptie te geven. Als u de dieren in hun zorg wilt ondersteunen, kunt u online doneren.

Uitgelichte afbeelding: Facebook en Facebook