Vier kinderen redden een hond die wreed is vastgebonden met een bungeekoord

Zelfs als je een klein persoon bent, kun je nog steeds een persoon zijn die een verschil maakt. Enkele goedhartige kinderen uit Detroit bewezen dat in 2016. Vier broers, Kenny (13), Kevin (7), Andrew (7) en Kenneth (11) hielpen een buurman verhuizen toen ze een hartverscheurende ontdekking deden. Ze merkten een hond op die dringend hulp nodig had. Ze was vastgebonden aan een verlaten huis met een bungee koord. Het arme ding zag er uitgehongerd en volledig moedeloos uit.

De jongens gaven haar wat bologna en namen het kleine bruine hondje mee naar huis. Ze zorgden voor haar totdat iemand van Detroit Pit Crew Dog Rescue voor haar kon komen. Ondertussen noemden ze haar Sparkles.

@detroitpitcrew/Facebook

Detroit Pit Crew Dog Rescue-oprichter Theresa Sumpter zei dat de kinderen echt geïnvesteerd leken in het lot van Sparkles.

“Je kon zien dat ze echt van deze hond houden. Ze waren beschermend voor de hond en wilden er zeker van zijn dat de hond naar een goede plek ging.”

Hoewel ze uiteindelijk niet in staat waren om Sparkles te adopteren, zijn ze zeker de reden dat ze veilig en wel is! Dat is zeker een verschil maken. In feite hebben deze jongens verschillende honden gered met de hulp van Detroit Pit Crew. Soms kunnen kleine mensen de vriendelijkste mensen zijn.

Verder en omhoog voor Sparkle

Slechts een paar dagen nadat de vier broers Sparkles hadden gevonden, was ze al op weg naar een beter leven. Detroit Pit Crew deelde op Facebook dat ze naar Pet Tales Rescue ging om een forever home te vinden.

“We zijn blij om aan te kondigen dat ons lieve meisje Sparkles nu is gevaccineerd, gesteriliseerd en HW negatief! Ze maakt zich momenteel klaar om te worden overgebracht naar onze vrienden bij Pet Tales Rescue in Grand Rapids, MI om een eigen thuis voor altijd te vinden! Bedankt aan die geweldige kinderen die dit lieve meisje hebben geholpen!!!”

@detroitpitcrew/Facebook

Detroit Pit Crew bestaat puur uit vrijwilligers die gepassioneerd zijn over het redden van de straatdieren van Detroit. Ze zijn afhankelijk van donaties om te functioneren, en ook van de hulp van andere bewoners die zich zorgen maken over zwerfdieren zoals Sparkle.

“We zijn dankbaar voor de mensen die ons laten weten wanneer een zwerfhond gered moet worden. De straten en gevaarlijke omstandigheden

in en rond de stad Detroit zijn schadelijk voor deze kostbare dieren. Het is ons doel om elke zwerfhond te redden die we kunnen.” – Detroit Pit Crew Dog Rescue

Help de organisatie haar belangrijke werk voort te zetten door hier te doneren. En vergeet niet, als je een verlaten hond vindt, staan er tal van organisaties zoals Detroit Pit Crew klaar om je oproep te ontvangen.

H / T: Amerikaanse webmedia
Uitgelichte afbeelding: @detroitpitcrew / Facebook