Veteraan met PTSD wilde opgeven, toen kwam er een wolf aangelopen die hem een knuffel gaf.

Het is triest om te zien dat een groot aantal veteranen na hun terugkeer uit de diensttijd te kampen hebben met ondraaglijke PTSD. Met afnemende eigenwaarde en zeurende gevechtsstress, ontwikkelen ze vaak zelf-saboterende neigingen die niet te genezen zijn met traditionele therapie.

Veel van zulke worstelende veteranen hebben nu troost gevonden in het Lockwood Animal Rescue Center in Californië, temidden van het gezelschap van geredde wolven!

Image/Story Source Credit: Great Big Story via YouTube Video

Dit opvangcentrum, opgericht in 2011, redt wolven en wolf-hond hybriden uit verschillende wrede situaties van mishandeling, uitbuiting door illegale fokkerij, of andere lage welzijnsinstellingen.

Deze reddingen worden op hun beurt een helende bron voor getraumatiseerde veteranen die falen door medicijnen en begeleiding.

Image/Story Source Credit: Great Big Story via YouTube Video

Elke wolf in het 20 hectare grote reservaat heeft vrijwillig een probleemveteraan gekozen om als hun primaire verzorger te werken.

Terwijl elke gehavende wolf en zijn veteraan zich aan elkaar wijden, vinden ze wederzijdse genezing en acceptatie in hun heilige empathische gezelschap – totdat ze elkaar uiteindelijk rehabiliteren! Dit is pure magie!

Image/Story Source Credit: Great Big Story via YouTube Video

De video hieronder geeft een prachtig beeld van het geruite verleden van deze dappere krijgshaftige wolven en veteranen, die hun leven hebben gered dankzij deze onorthodoxe vorm van therapie. Wolven zijn zeer intuïtieve wezens en hun vermogen om gekwetste mensen te omarmen is ongelooflijk!

De directie van het opvangcentrum heeft besloten hun centrum gesloten te houden voor publieke bezoeken, om de heiligheid van dit krachtige therapeutische programma te bewaren. Wij wensen hen veel geluk!

Klik op de video hieronder om te zien hoe verschillende afbrokkelende veteranen hun leven veranderden door deze empowerment wolventherapie.

Gelieve te DELEN om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Deel dit verhaal met een vriend of familielid!