Veteraan met PTSD wilde opgeven, toen een wolf naar hem toe kwam en hem een knuffel gaf

Het is triest om te zien dat een groot aantal veteranen te maken heeft met ondraaglijke PTSD na hun terugkeer uit dienst. Met een dalende eigenwaarde en zeurende gevechtsstress, ontwikkelen ze vaak zelf-saboterende neigingen die niet genezen kunnen worden met traditionele therapie.

Veel van deze worstelende veteranen hebben nu troost gevonden in Californië’s “Lockwood Animal Rescue Center”, temidden van het gezelschap van geredde wolven!

Beeld/Verhaal Bron Krediet: Great Big Story via YouTube Video

Dit reservaat werd opgericht in 2011 en redt wolven en wolf-hond hybriden uit verschillende wrede situaties waarbij sprake is van mishandeling, uitbuiting door illegaal fokken, of andere lage-welzijnssituaties.

Deze reddingen worden op hun beurt een helende bron voor getraumatiseerde veteranen die hebben gefaald door medicatie en counseling.

Beeld/Verhaal Bron Krediet: Great Big Story via YouTube Video

Elke wolf in het grote reservaat van 20 hectare heeft vrijwillig een veteraan uitgekozen om als hun hoofdverzorger te werken.

Als elke wolf en veteraan zich aan elkaar wijden, vinden ze wederzijdse genezing en acceptatie in hun heilige empathische gezelschap – totdat ze uiteindelijk elkaar rehabiliteren! Dit is pure magie!

Beeld/Verhaal Bron Krediet: Great Big Story via YouTube Video

Onderstaande video geeft een prachtig beeld van het geruite verleden van deze dappere strijderwolven en veteranen, die hun leven hebben gered dankzij deze onorthodoxe vorm van therapie. Wolven zijn zeer intuïtieve wezens en hun vermogen om kwetsende mensen te omhelzen is ongelooflijk!

Het management van het reservaat heeft besloten hun centrum gesloten te houden voor publiek bezoek, om de heiligheid van dit krachtige therapeutische programma te bewaren. We wensen hen veel geluk!

Klik op de video hieronder om te zien hoe verschillende afbrokkelende veteranen hun leven hebben omgegooid door deze empowerende wolventherapie.

DELEN a.u.b. om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

‘DELEN’ dit verhaal met een vriend of familielid!