Verwoeste hond belandde in LA River nadat zijn mens was overleden

Veel mensen gaan ervan uit dat hun vrienden of familie voor hun huisdieren zullen zorgen als ze overlijden, maar helaas is dat niet altijd het geval. Toen een man in de buurt van Los Angeles plotseling stierf, had zijn hond genaamd Nico niemand om op hem te letten. De hond werd in de steek gelaten en hij eindigde met vechten voor zijn leven in de LA-rivier.

Nico’s familieleden wilden niet opstaan om hem mee te nemen, maar er waren genoeg vreemden die blij waren om zijn nieuwe familie te worden. Toen dierenliefhebbers hoorden over een hond die vastzat in de rivier, aarzelden ze niet om zijn leven te redden.

Hond gevangen door LA River

Vechten voor zijn leven

Verschillende omstanders werden ongerust toen ze een kleine hond langs de LA-rivier zagen lopen zonder een manier om alleen te ontsnappen. Eerst namen mensen contact op met de dierenpolitie en de brandweer, maar geen van beiden haastte zich om de hond te helpen. Dus nam iemand contact op met Hope for Paws en liet hen beelden zien van de hond bij de rivier. Leden van de organisatie kwamen zo snel als ze konden ter plaatse.

Gelukkig zat de hond vast op een plek waar hij kon staan en rondlopen, zodat hij geen risico liep te verdrinken. Maar toen dierenredders daarheen gingen om naar hem te zoeken, was de temperatuur 110 graden Fahrenheit. Dus verkenden ze de tunnels om te zien of de pup schaduw ging zoeken.

Vrouw die verlaten hond redt

GERELATEERD: Hond worstelt urenlang in stromend water terwijl helden in actie komen

Een redder nam beelden op van hen die de tunnels inliepen om de hond te vinden. Naarmate ze verder naar binnen kwamen, werd het donker genoeg voor hen om een nachtkijker nodig te hebben. Gelukkig was de hond niet diep in de tunnel gegaan, dus reddingswerkers vonden hem ineengedoken op een droge plek tegen de muur van de tunnel.

De arme pup zag er doodsbang en verward uit toen reddingswerkers hem twee riemen oplegden. Toch vertoonde hij geen tekenen van agressie en verzette hij zich niet toen een vrouw in het team hem oppakte. Hij had waarschijnlijk een paar moeilijke dagen achter de rug, dus hij was dankbaar dat hij eindelijk weer in iemands liefdevolle armen was.

Reddingshond krijgt bad

Nico’s Happily Ever After

De hond had een microchip, dus Hope for Paws scande het om te ontdekken dat de mens van de pup onlangs is overleden en iemand gooide de hond op straat. De dochters van zijn mens hadden geen interesse in de hond en ze kenden zijn naam niet eens. Dus nam de reddingsorganisatie de pup onder hun hoede.

Hope for Paws verwees naar het hondje als Nico. Ze gaven hem een langverwacht bad en ze scheerden zijn ernstig gematteerde haar af. Toen Nico eenmaal schoon en gezond was, kwam hij tot leven en werd hij erg aanhankelijk met zijn redders.

Gelukkige reddingshond die wordt geknuffeld

Nico is inmiddels geadopteerd door een liefhebbende familie en hij lijkt gelukkiger dan ooit. Als zijn nieuwe mensen zingen, huilt Nico graag met ze mee. Nu hoeft Nico zich nooit meer zorgen te maken dat hij in de steek wordt gelaten.

Helaas komen huisdieren die na de dood van hun eigenaren in de steek worden gelaten vaker voor dan mensen zich realiseren. Hope for Paws werkt dus samen met FreeWill om ouders van gezelschapsdieren aan te moedigen hun dieren in hun testament op te nemen. Als je reddingsmissies zoals die van Nico wilt steunen, kun je doneren aan Hope for Paws.

Bekijk Nico’s Rescue Video hier:

Uitgelichte afbeelding: YouTube