Verlaten zieke hond beviel in de ‘Middle of Nowhere’ en ze verhongeren wekenlang

Een telefoontje over een moederhond en haar pups die stierven in een afgelegen veld kwam naar het Hondenopvangcentrum van Mladenovac, Servië. Toen de medewerker arriveerde, realiseerde hij zich dat het vinden van de pups moeilijk zou zijn omdat het veld gewoon te groot was. Maar toen zag hij een verlaten pakhuis en zijn instinct drong er bij hem op aan om daar te kijken.

Afbeelding / verhaal Bron credit: YouTube-video

De man ontdekte een zieke moederhond en haar ziekelijke pups in een hoek van het magazijn, dat gevuld was met afgedankt zand en cementzakken. Het was duidelijk dat de harige familie daar was achtergelaten en dagenlang zonder voedsel of water had gezeten. De ledematen van de 2-jarige mamahond begonnen te trillen toen ze de redder zag naderen. Ze had er alles aan gedaan om haar puppy’s meer dan een maand in leven te houden, maar haar gezondheid was in de loop van de tijd verslechterd, waardoor het voor haar onmogelijk was om dit te doen.

Afbeelding / verhaal Bron credit: YouTube-video

De man ontdekte dat zowel de moederhond als haar pups leden aan ernstige ziekten veroorzaakt door demodectische schurft. De redder bracht hen naar het asiel, gaf hen therapeutische baden om de parasieten te elimineren en huisvestte ze vervolgens opnieuw. Ze zullen in het asiel blijven voor revalidatie en, nadat ze hun gezondheid hebben hersteld, ter adoptie worden aangeboden. UPDATE: ALLE pups zijn geadopteerd en hebben voor altijd een thuis gevonden

Afbeelding / verhaal Bron credit: YouTube-video

Het is triest om te zien dat deze arme mamahond en haar puppy’s zoveel pijn en onrecht hebben geleden, alleen vanwege hun harteloze eigenaar. UPDATE: ALLE pups zijn geadopteerd en hebben voor altijd een thuis gevonden

Je gaat dol zijn op de prachtige video hieronder en kijken tot het einde wanneer je de kleintjes ziet rondrennen. Oh. Mijn God!

Bekijk de video hieronder en ‘DEEL’ met een vriend of familielid!