Verlaten puppy’s vechten tegen een razende storm met niets anders dan een kartonnen doos als schuilplaats

Zeven hulpeloze puppy’s zijn veilig, warm en in de bekwame zorg van Harbor Humane Society na het overleven van een vreselijke storm. Achtergelaten met niets anders dan een kartonnen doos voor onderdak, doorstonden de pups, die ongeveer vier weken oud zijn, lage temperaturen, stromende regen en gierende winden voordat ze door de politie werden gered.

Reagerend op een oproep van een barmhartige Samaritaan, de Het kantoor van Ottawa County Sheriff ontdekte dat de pups ineengedoken zaten in een kartonnen doos aan de zijkant van de weg bij Holland, Michigan.

Harbor Humane Society zegt dat de oproep net op tijd kwam, omdat de puppy’s niet veel langer hadden kunnen overleven. Ze kwamen “kletsnat met lage temperaturen” aan op zaterdag 5 november. Zondag vochten twee van de pups nog in kritieke toestand voor hun leven.

“Het breekt ons hart dat dingen op deze manier zijn gebeurd”, schreef Harbor Humane Society op Facebook. “Als ze contact hadden opgenomen met Harbor, zouden we meer dan bereid zijn geweest om te helpen, en deze gevaarlijke situatie had kunnen worden vermeden.”

“We willen nooit een dier in de steek gelaten zien en zullen echt nooit een persoon of huisdier wegsturen in een echte noodsituatie, zelfs als we uit onze voegen barsten,” voegden ze eraan toe.

Het asiel is momenteel kampt het met overbevolking met 207 katten en 45 honden ter plaatse en 160 katten en 45 honden in pleegzorg.

“We kunnen het gewoon niet bijhouden”, schreef Harbor Humane op 2 november in een Facebook-bericht. “We worden geconfronteerd met de gevolgen van Covid, van het vroegtijdig stopzetten van operaties in de vroege pandemie en van dierenartspraktijken die het langst beperkte operaties hebben.”

Ondanks deze ontberingen herinnerde het personeel de gemeenschap eraan dat ze er zijn om op elke mogelijke manier te helpen. Hun doel is altijd om huisdieren thuis te houden met hun familie en buiten het asielsysteem.

Wat de puppy’s betreft, genieten er vijf van het goede leven in liefdevolle pleeggezinnen, terwijl de twee kritieke baby’s onder de hoede zijn van een ervaren medewerker. Omdat ze zo jong zijn, zijn ze nog niet beschikbaar voor adoptie. Voorlopig blijven ze in de pleegzorg en worden ze elke dag groter en sterker.

Als u Harbor Humane Society wilt helpen de kosten van de zorg voor de puppy’s en het andere dier onder hun hoede te dekken, overweeg dan om een donatie te doen. Iedereen met informatie over wie de hulpeloze pups in de steek heeft gelaten en in gevaar heeft gebracht, wordt dringend verzocht contact op te nemen met het asiel of het kantoor van de sheriff van Ottawa County.